۱۳۹۹ شهریور ۵, چهارشنبه

 پاسخ دوست گرامی شهرام سنجابی باین سئوال که چرا برخی از اروپایی ها کماکان از رژیم حمایت می کنند. مطالعه این نوشته مستند را به همه دوستان توصیه می کنم:

با سلام و درود فراوان خدمت شما جناب دکتر امیدمهر گرامی
باید گفت اروپاییها عموما و قلبا از عبرانیها متنفر بوده و هستند. این را تاریخشان ثابت میکند. مثلا همان زمان که یهودیان در ایران ازادانه زندگی میکردند و کنیسه های خود را در تیسفون و اصفهان داشتند و حتا ملکه یزدگرد یکم، شوشن دخت( سوسن دخت) یک بانوی یهودی بود، هادریان امپراطور روم، یهودیان را از اورشلیم اخراج کرد و انها را در تمامی دنیا اواره کرد. در دوران مسیحیت، اروپاییها بحث دست داشتن هاخامهای اورشلیم در صدور حکم قتل عیسا را بهانه کرده و یهودیان را به عنوان قاتلان مسیح مورد طعن و ازار قرار میدادند. در جریان طاعون، یهودیان متهم شدند که موشهای مرده به چاه اب اروپاییها میاندازند و طاعون را یهودیان ایجاد کرده اند. گتوها را اروپاییها ساختند. در حالی که اروپاییها، یهودیان را مانندگوشت کنسرو در گتوها خفه کرده بودند، همزمان یهودیان در شرق ، حتا در همان شرق اسلامی در ایران و سرزمینهای ایرانی در بغداد، همدان، اصفهان، ری، سمرقند و بخارا، زندگی محترمانه ای داشتند( نگاه کنید به کتاب سفرنامه رابی بنیامین تودولایی) ، در دوران ایلخانیان دوبار به وزارت میرسند که یکی از مشهور ترین وزرای مغول خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی یک یهودیست. حتا دوران صفوی یهودیان جایگاه خوبی در اجتماع و حکومت دارند و مسجد حکیم اصفهان، توسط پزشک یهودی شاه عباس دوم ساخته و به او هدیه شده است. در دوران نادرشاه تعداد زیادی از یهودیان اسیای میانه را به مشهد کوچ میدهد و حتا حفاظت از جواهرات و غنایم هند را به انها میسپارد. در دوران زندیه، کریم خان، پس از فتح بصره به یهودیان اجازه میدهد تا ازادانه در شهرهای ایران، در قزوین و شیراز و اصفهان سکونت کنند و حتا وزیر پسرش حاج میرزا ابراهیم خان کلانتر یک یهودیست.
تنها دردوران قاجار است که میبینیم تحریک اجتماعی بر ضد یهودیان توسط ملاهای شیعه انجام میگیرد که بدترین ان واقعه الله داد در مشهد است . اما با این حال باز شما میبینید بهترین نوازنده دربار ناصری یک یهودیست. زمان پهلوی هم که همه چیز روشن است و یهودیان زندگانی شان در ایران حتا خیلی بهتر از اسراییل بود.فرهنگ یهودیان و ایرانیان چنان درهم تنیده شده که شما به سختی میتوانید تمییز دهید که فلان شاخصه فرهنگی در میان ایرانیان مسلمان و یهودی، کدام قسمتش ریشه ایرانی دارد و کدام قسمتش عبرانیست ( مانند روزهای هفته که عبری هستند) اروپا هم که تکلیفش مشخص است:
با هادریان شروع کرده اند و با اخراج چندباره یهودیان از انگلستان و اسپانیا تا گتوها و هولوکاست ادامه داده اند.
اما ارمان پنهان انها ، به جان هم انداختن ایران و اسراییل ، دو دشمن باستانی روم و اروپاست. حتا داستان ارماگدون را چندسالیست محافل مسیحی در اروپا و امریکا و حجتیه ای های شیطان پرست در ایران به ان دامن میزنند و ذهنها را اماده میکنند. من حتا به خاطر دارم رادیو امریکای دوران اوباما رسما در این باره داستان پردازی میکرد و حتا سپاه و احمدی نژاد را کسانی معرفی میکرد که قرار است جنگ اخرالزمان را با اسراییل انجام دهند. در این جنگ اهریمنی، از هر طرف کشته شود، به سود گلوبالیستهای اروپایی و امریکاییست. شهرهای ویران ایران و اسراییل و خاورمیانه و میلیونها کشته از دو طرف و تجزیه شدید خاورمیانه، ارمانشهر شیطانی انهاست . برای همین هم دیدیم با شکل گیری صلح امارات و اسراییل و تعمیم ان به چند کشور دیگر عربی در چندماه اینده ، محافل وابسته به اروپا و گلوبالیستها، چقدر خشمگین شدند و واکنشهای تندی نشان دادند. حمایت بی چون و چرای اروپاییها را از رژیم اخوندی باید در این چهارچوب بررسی کرد. از دیدگاه انان، رژیم اخوندی هنوز ماموریت اصلی اش، یعنی حمله به اسراییل و اغاز جنگ جهانی سوم را تمام نکرده است. پس باید به هر طریق ممکن بماند.
برای انها بازگشت شاهزاده رضا پهلوی و صلح و دوستی بین ایران و اسراییل یک کابوس وحشتناک است .
Maryam Tavakoli, Mohammad Reza Heydari and 41 others
21 Comments
15 Shares
Like
Comment
Share

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر