۱۴۰۰ فروردین ۳۰, دوشنبه

 آنچه بعد از احیای برجام رخ می دهد.

وقتی مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید.فقط با بازگشت تهران به برجام،تحریم ها لغو خواهد شد.بدین معنی است .که علیرغم آنچه که در ظاهر صحنه میگذرد.مذاکرات وین ،در پشت صحنه ،به نتیجه رسیده است.اما سعی می کنند. با برخی جنگ زرگری ها،افکار عمومی جهان و نیز مخالفین برجام در صحنه بین المللی را ،بتدریج با کمک گیری از آخرین ترفندهای روانی-تبلیغاتی،برای پذیرش آنچه که در وین به نتیجه رسیده،آماده نمایند.مهمترین دلیل این تفاهم نیز ،نشست ویژه کابینه امنیتی اسرائیل ،بعد از دو ماه تعطیلی و اعلام این موضع است.که این کشور، برای جلوگیری از دسترسی رژیم به بمب اتمی،به هر اقدامی دست خواهد زد.
مذاکرات مستقیمی که رژیم همزمان با عربستان داشت.حاکی از این است که قضیه برجام دو ،یعنی اضافه کردن بندهایی به برجام یک ،شامل برنامه موشکی رژیم،مسئله تروریسم،دخالت های منطقه ای،حقوق بشر در ایران،در مذاکرات وین به اصرار رژیم،با تهدید غنی سازی شصت در صدی حذف گردیده و به جای آن،تفاهم دوجانبه و فی مابین رژیم و حریفان دیگر،از جمله عربستان،در خصوص موشک پرانی حوثی ها،سوریه،برنامه موشکی و.. به خارج از دستور این مذاکرات موکول شده و همچون همیشه مسئله حقوق بشر در ایران ،تنها به قول شفاهی رژِم بسنده گردیده و اصل قضیه،احیای مجدد برجام یک ( یعنی برجام سال دو هزار و پانزده ) بوده است.
بنظر می رسد.تمام ترفندهای اخیر رژیم ،از جمله غنی سازی شصت در صدی و غیره،باردیگر تکرار همان سناریوهای همیشگی بوده ،که راهزنی دریایی می کند.گروگان می گیرد.موشک پرانی می کند .جنگ های نیابتی راه می اندازد ،اورانیوم شصت درصدی غنی سازی می کند.اما اجرای قوانین بین المللی و توقف این عملیات غیر قانونی را،موکول به پذیرش خواسته های خود، از سوی حریفان می کند.بخصوص این بار،تسریع در نتیجه گیری از مذاکرات وین،دستور خود خامنه ای بوده،تا در آخرین ماههای حیات خود،چند مسئله مهم زیر را ،حل کند:
- بصورت آبرومندانه تری ،از پیچ خطرناک انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه (با ریاست جمهوری علی لاریجانی رئیس چند دوره مجلس رژیم و فردی وابسته به دربار انگلیس) بگذرد.
- مسئله جانشینی بعد از خود را(که درست راه و روش وی را ادامه دهد،رئیسی یا مجتبی، یا هر دو باهم ،به یک شکلی) حل و فصل نماید.
در نتیجه در راس برنامه های وی،اقدام در مورد حل مسائلی چون حصر موسوی و کروبی و زندانیان دیگر است .تا بعد از خود،زمینه را هموار و سنگلاخی برای جانشین اش باقی نگذارد.اما تمامی این ترفندها،معاملات، معادلات ضد ملی را ،فقط ملت ایران می تواند. به هم بزند.که گام اول ،تحریم گورستانی انتخابات خرداد ماه ، به بهانه کرونای چینی است . با این دلیل محکمه پسند ،که این ویروس ،در ایران بدون واکسن ،کشتار جمعی می کند.بدیهی است .این گام نخست ،زمینه را، برای قیام نهایی در یکی از روزه ها و ماههای آینده، از جمله روز مرگ رهبر و جایگزینی رهبر جدید،فراهم میسازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر