۱۴۰۰ تیر ۲۳, چهارشنبه

 آثار و نتایج خروج و انتقال مرکز ثقل استراتژیک آمریکا از خاورمیانه

بنظرمیرسد،آمریکا و متحدین اش ،باین نتیجه رسیده اند.که با توجه به خطر افزایش چین در هژمونی جهانی ( کنترل سیاسی،اقتصادی،نظامی به اضافه جغرافیای سیاسی ) زمان خروج از خاورمیانه درد سر ساز و پر هزینه،هم به دلیل کاهش نیاز استراتژیک به سوخت فسیلی این منطقه و هم دلایلی دیگر، از جمله توان اسرائیل به دفاع از خود و متحدین محلی و نیز کنترل و محاصره چین، با حضور نظامی مقتدر آمریکا و متحدین اش، در آبهای جنوبی چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا،فرا رسیده و با توجه به تجربه محاصره شوروی، با کمر بند سبز و در نتیجه فروپاشی نهایی آن،قصد دارند.با این خروج،چین و روسیه را، در دراز مدت ،در باتلاق خاورمیانه و افراطیون مربوطه ،غرق نمایند.
وقتی نیروها،خارج و منطقه به حال خود رها گردد.عناصر افراطی، از جمله در افغانستان،عراق،یمن و...بر اوضاع غلبه نموده،همانطور که هدف از یک دست شدن قدرت در تهران،رو در رو شدن این عناصر با توده مردم است. سرانجام با تحریک و اقداماتی دیگر،این توده ها صبرشان لبریز و بصورت جمعی علیه اینهمه ظلم و بیداد و تبعیض و تاریکی و عقب ماندگی ذهنی،بر می خیزند و این بار بجای این که ،ائیدئو لوژی های افراطی لنینیستی استالینستی و... توده مردم را ،علیه غرب تجهیز و بشورانند.علیه چین و روسیه برانگیخته ،با محاصره این دو،سر انجام هم خطر آنان و همزمان با قیام مردم منطقه،جهان را نیز ،از خطر افراطیون اسلامی،نجات میدهند.ظاهرا این امر باید سناریوی دراز مدت غرب، از خروج نیروها،از خاور میانه، باشد.
تنها مانعی که در منطقه، علیه این روند (هژمونی چین و روسیه در منطقه) قبلا با هوشیاری ترامپ و دامادش کوشنر،ایجاد شده،پیمان ابراهیم ،شامل اسرائیل و عربستان و امارات و.. است.که اگر حضور چین و روسیه در منطقه قطعی شود .با تقویت جمهوری اسلامی بعلت تخته خیز بودن ژئوپلیتیک ایران، برای این دو قدرت در بقیه نقاط جهان ، بسیار سعی خواهد شد. این پیمان با موانعی روبرو و روند بازگشت به گذشته بمراتب افزایش یابد.در این جا، این تنها ملت ایران است.که با کمک اسرائیل می تواند ،نقش کلیدی در خنثی کردن این توطئه ایفا نماید. اگر دولت اسرائیل، از هم اکنون، پیمان نانوشته ای با ملت ایران (به نمایندگی رهبری اپوزیسیون) تحت عنوان پیمان کوروش،منعقد نموده و تحت این پیمان، به خانواده اعتصابیون در ایران بعلت نفوذ و داشتن عناصری وفادار در ایران،کمک کند.اعتصابات کوچک و متوسط جاری ،سرانجام تبدیل به اعتصابات عمومی و فلج شدن فعل و انفعالات و قدرت رژیم میگردد.که با خیزش نهایی مردم،سرنگونی نهایی این بساط بدخیم ،کلید می خورد.بدیهی است. خرجی که دولت اسرائیل ،برای رهایی ملت ایران ،از دست این دشمن مشترک نموده،بعد از پیروزی و سرنگونی حکومت اسلامی ،از سوی دولت منتخب ملت ایران، کارسازی شده و با گسترش پیمان ابراهیم، به کوروش در منطقه، با محوریت اسرائیل ایران عربستان ..از جمله تاجیکستان و..، سرانجام منطقه ،هم از نیروهای چین و روسیه و هم افراطیون اسلامی، پاکسازی می گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر