۱۴۰۱ تیر ۲۴, جمعه

 بیانیه اورشلیم جایگزین برجام در مقابله با برنامه اتمی و سیاست های خصمانه منطقه ای جمهوری اسلامی

این اعلامیه حاصل دیدار بایدن از اسرائیل، در مورد همکاری راهبردی دو کشور، در تشکیل جبهه واحد، با استفاده از همه امکانات ضروری، برای جلوگیری از دستیابی رژیم اسلامی، به سلاح هسته ای ،تا بکارگیری زور و ظرفیت نظامی بوده است.گرچه بیانیه مزبور، بین دو کشور آمریکا و اسرائیل ،بعنوان یک پیمان دو جانبه بسته شده،اما بعلت افزوده شدن تل آویو به حوزه سنتکام ( ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا ) و گسترش فرماندهی نظامی آمریکا به خاورمیانه ،در زمان ریاست جمهوری ترامپ، که قبلا پرونده هائی چون جنگ خلیج فارس در 1990 و جنگ افغانستان 2001 و عراق 2003 را ،در حوزه اقدام خود دارد.بعلت حضور اسرائیل ،در پیمان ابراهیم،ائتلاف و پدافند هوائی مشترک کشورهای عرب منطقه،قابل تسرّی به کل منطقه و متحدین منطقه ای اسرائیل ،علیه برنامه اتمی و نیز هرگونه فعالیت های بی ثبات کننده جمهوری اسلامی، در منطقه می باشد.
بدیهی است.رئیس جمهور آمریکا،درین سفر، نگاهی به افزایش تولید و صادرات نفت و گاز عربستان،امارات و..را نیز دارد و چون رژیم اسلامی را، در بست در اختیار پوتین و ممانعت وی ،از به ثمر رسیدن برجام را میداند. در نتیجه، آماده اعطای هرگونه امتیازممکن، به متحدین خاورمیانه ای آمریکا می باشد.تا با کاهش قیمت انرژی در بازار،رکود موجود در غرب را ،به رونق اقتصادی سابق برگردانده و بستن عمدی شیرهای نفت و گاز از سوی پوتین را ،که سوای تحریم ها انجام داده،خنثی نماید.
یکی از عللی که، نرمش بایدن را، تبدیل به خشم از رژیم اسلامی نموده،همکاری این رژیم، با پوتین و کمک های نظامی تسلیحاتی و.. در جنگ وی ،با اوکراین بوده و می بیند ،که خامنه ای درین مورد و نوکری و سرسپردگی ارباب پوتین،رودست الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور مادام العمر بلا روس، بلند شده و عبودیت پوتین را، بخاطر بقای دیکتاتوری مطلقا مفسده خود،دربست پذیرفته است.در نتیجه یکی از اهداف سفر بایدن به خاورمیانه،فراهم ساختن زمینه، برای بازگشت پرونده رژیم ،به شورای امنیت و فعال شدن همه تحریم های سازمان ملل متحد ،عنوان شده است.
بنظر میرسد. با انزوای جمهوری اسلامی در منطقه و اتحادی که، علیه برنامه اتمی،موشکی و ایذائآت منطقه ای رژیم، از سوی متحدین قدر قدرت ،ایجاد شده، توام با، اوج گرفتن خشم و نارضایتی های عمومی در داخل کشور،زمینه را، برای هر اقدام ساختار شکن و حرکتی بزرگ ،در راستای خاتمه این بساط بدخیم حاکم بر ایران،فراهم ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر