۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

کنگره: طرح برخورد نظامی با جمهوری اسلامی

ایران آنلاین: همزمان با تصمیم های تنش آفرین ترامپ برای جلوگیری از سفر اتباع چند کشور اسلامی به امریکا، امروز رسانه و حزب متحد وی دو حرکت خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید زدند.
ابتدا نمایندگان کنگره مدعی شدند برای مهار قدرت تهران به زودی طرح برخورد نظامی با جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار می دهند و سپس ارگان رسانه ای جمهوری خواهان در یک جنگ روانی مدعی شد که تهران یک موشک بالستیک آزمایش کرده است
به گزارش سهندنامه شبکه فاکس نیوز ساعاتی قبل مدعی شد حکومت ایران بطور مخفیانه موشک بالستیک ازمایش کرده است. این خبر تحریک کننده که همراستا با تصمیم های ترامپ علیه اتباع ایرانی منتشر شد از سوی برخی نمایندگان کنگره به عنوان مستمسکی برای اعمال فشار بر تهران مورد استفاده قرار می گیرد.
قبل از گزارش تحریک آمیز فاکس نیوز کنگره آمریکا لایحه استفاده از حمله نظامی علیه حکومت ایران را مطرح کرد. نمایندگان پیشنهاد دهنده این لایحه مدعی شده اند که طرح آنها هنوز به رای گذاشته نشده است اما در صورت تصویب همانند دوره بوش  به ترامپ اجازه می دهد بدون اجازه کنگره از حمله نظامی پیشگیرانه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند.

گسترش شبکه عملیاتی CIA در داخل ایران
«رئیس جدید سیا به‌دنبال این خواهد رفت که منابع اطلاعاتی‌اش درون روحانیت، سپاه، بسیج، ارتش، سازمان‌های تجاری، صنعت‌نفت و برنامه هسته‌ای را بازسازی کند.»
به گزارش جام نیـوز، هفته‌نامه "ویکلی استاندارد" طی گزارشی نوشت: «با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ که رویکرد متفاوتی نسبت به اوباما دارد، رژیم ایرانن به‌عنوان موتور محرک اکثر مشکلات خاورمیانه، باید بیش از پیش تحت إشراف سازمان "سیا" (CIA) قرار بگیرد.»
ویکلی استاندارد می‌افزاید: «اگر ترامپ خواهان رفتاری سخت‌تر در قبال رژیم ایران باشد، یک "سیا"ی دارای ارتباطاتی در درون جمهوری اسلامی و حوزه‌های قدرت حکومت ایران در خاورمیانه، طبیعتا به آمریکا کمک زیادی خواهد کرد.
ویکلی استاندارد در فراز دیگری از گزارش خود خاطرنشان کرده است: «هر ده سال یکبار اتفاقاتی غیرمنتظره در ایران رخ می‌دهد که نمونه اخیر آن را در اعتراضات سال 2009 [فتنه88] دیدیم. ویژگی "مایک پامپئو" گزینه ریاست سیا این است که کمتر نگران بروز سوءتفاهمات میان آمریکا و ایران می‌باشد و درگیر احساس گناه تاریخی واشنگتن در ارتباط با شاه نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر