۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

بخشی از سخنان جناب کوروش رادمنش، تحلیلگر سیاسی در مورد حساس بودن موقعیت سیاسی جهان و سیاستمداران کشور اسرائیل!
یکشنبه هفتم خرداد ماه برابر با بیست و هشتم ماه می 2017
 پس ما داریم در یک دوران خیلی خیلی حساسی پیش میرویم که باید شخصیتها، سازمانها و همانطور که عرض کردم فرماندهان نظامی، آرتش، کسانی که در سپاه پاسداران هستند و غیرت ایرانی دارند؛ ما با آن بی غیرتهایشان کاری نداریم؛ در جامعه سیاسی داخل ایران کسانی هستند، بایستی حواسهایشان جمع باشد: ما یک شخص داریم، یک برگ برنده داریم و آن شخص اعلیحضرت رضا شاه دوم هستند. عده ای می خواهند به ایشان بگویند شاهزاده رضا پهلوی، ایشان هستند و از ایشان بایستی حمایت کرد. ایشان به تنهایی تمام مسئولیتها را بر شانه هایشان دارند و باید پشت ایشان بود و ایشان با دست پُر با قدرت در آن کاری که دارند می کنند بتوانند نیروهای خارجی را بویژه در امریکا را، کادر سیاسی امریکا را به این فکر بیاندازند که بیایید و از ملت ایران حمایت بکنید: حمله به ایران نباشد. ایران را به طرف جنگ داخلی نبرید. و از کسانی حمایت بکنید که در راستای ملت ایران و کشور ایران کار می کنند که خود به خود منافع ملیت ایران با مناقع شما یکی خواهد شد.
 اینها مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد و بعد از آن ما ادامه سفر آقای ترامپ را به اسرائیل داشتیم. جالب بود در برنامه ای که ما هفته پیش داشتیم به این موضوع اشاره کردیم که این سلاح هایی که امریکایی ها دارند به عربستان و عربها می فروشند، اینها میتوانند یک زمانی بر علیه اسرائیلی ها به کار روند و درست در همان حول و حوش صحبتهای ما بود که خود نخست وزیر اسرائیل؛ نتانیاهو نه ولی وزیر انرژی اسرائیل این نگرانی را اعلام کردند که اسرائیل نگران این سلاح هایی است که به عربستان فروخته میشوند که فردا به دست کی میافتد. چون میدانیم که این کشورها کشورهایی هستند بسیار بی ثبات و من مثالی را زدم هفته پیش: عرب از سه چیز بدش می آید: گوشت خوک، که میتواند عربی باشد زن باز، قمار باز، اهل فسق و فجور، هر کاری را که بخواهد بکند مسئله ای نیست، ولی اگر به او یک ساندویچی بدهید که در آن ژامبون باشد تُف میکند و به بیرون می اندازد. دو چیز دیگر که از آن متنفر است ایرانی و یهودی می باشد. پس در اسرائیل هم ما امروز دولتمرد نداریم، ما امروز سیاستمدار داریم. ولی اگر دولتمرد داشتیم، خطوط سیاسی اسرائیلیان و استراتژی ای که در مقابل ایران داشت طور دیگری می بود. کا به یم نمونه اشاره کردیم و آن فقدان رادیو اسرائیل بود که سه هفته است پشت سر گذاشتیم.
 بله اشاره کردیم هفته پیش که یک مقدار به خاطر هرج و مرج خاور میانه ای است که اسرائیل نیز بخشی از خاور میانه است. بی برنامه ریزی هایی بود که انجام شد که پابلیک سرویس (خدمات عمومی) در آن کشور آنچنان دچار تشنج شد ولی بعد از آن دیدیم که بخشهای دیگر برگشتند ولی بخش پارسی مانده است.
 در اینجاست که اسرائیلی ها باید حواسشان باشد به خاطر اینکه اگر بخواهد حمله ای به ایران بشود بدون آنکه از ملت ایران حمایت شود، از نیروهای وطن پرست و مسئول و پتانسیلی که در بین آنها وجود دارد حمایت شود، بلکه حرکتی انجام گیرد که بر خلاف مناقع ملی ایران باشد، در کوتاه مدت اسرائیل برنده خواهد شد ولی در دراز مدت اسرائیل نیز بازنده خواهد شد برای اینکه عربها با یک تیر دو نشان می زنند.
 بعد از جنگ جهانی دوم، بعد از تشکیل دولت اسرائیل شصت و نه سال پیش؛ اگر دو کشور ایران و اسرائیل نبودند، عربها دمار از روزگاز آن یکی در می آوردند. پس وجود این دو کشور و آن رابطه تاریخی که بین این دو ملت بزرگ ایران و اسرائیل وجود دارد یک توازنی را بوجود می آورد. این دو ملت هیچ دشمنی با یکدیگر ندارند، عربها و یهودیان از صدر اسلام با هم مشکل داشتند. شما بروید تاریخ اسلام را ببینید، در صدر اسلام جنگهایی را که محمد می کرد نصفی از آن از دید آنها با یهودیان بود برای اینکه این کینه هنوز وجود دارد. ولی بین ایرانیان و یهودیان همچنین مشکلی وجود نداشت و این دو ملت خیلی راحت تر میتوانند با یکدیگر کار بکنند. در اینجاست که سیاستمداران اسرائیل اگر در خواب نباشند باید حواسشان جمع باشد آیا می خواهند یک سری حرکات کوتاه مدت را ببینند و یا یک سری برنامه ریزی های دراز مدت را داشته باشند.
 ببینید، من الان دارم به عنوان یک کارشناس که همیشه مسائل را زیر زربین می گذارد و از یک سری مسائل هم به دلایلی آگاهی دارم، شما صبح تا شب خبر می شنوید که در اسرائیل فلسطینی ها این کار را میکنند و آن کار را می کنند. ولی یک تغییری دارد در مبارزه فلسطینیان با اسرائیل صورت می گیرد؛ خواهش میکنم بییندگان و شنوندگان به این موضوع توجه کنند: روزی که فلسطینی ها در جنگی که با اسرائیلی ها دارند، سنگ را به کنار بگذارند، چاقو را کنار بگذارند، اسلحه را کنار بگذارند، مواد منفجره را کنار بگذارند و بسوی یک مبارزه مدنی نسبت به اسرائیل بروند، آنموقع اسرائیل با یک مشکل بسیار بسیار بزرگی روبرو است. هر چقدر که اف 25 لایتنینک که امریکا بدهد داشته باشند، کلاهک های هسته ای داشته باشند؛ شما بمب اتمی را در جنگ نسبت به کشوری که از شما فاصله دارد استفاده می کنید، در همسایگی خود و یا در غزه و یا ساحل غربی که نمیتوانید بیاندازید. الان من یک نمونه به عنوان کارشناس عرض کردم و مسائل را می بینم، این اعتصابی که در بین زندانیان فلسطینی در زندانهای اسرائیل بود و در راس آنها مروان برغوطی بود. مروان برغوطی را زیر نظر داشته باشید! این شخص می آید که جانشین محمود عباس شود و این شخص برخلاف محمود عباس در بین فلسطینی ها شدیداً محبوب است. درست است که چهار پنج تا حکم ابد از طرف اسرائیل به او خورده است، ولی یک جایی اسرائیل مجبور خواهد شد که او را آزاد بکند.
 مبارزه ای که الان آنها در پیش گرفته اند و شما برخورد اروپایی ها را نسبت به اسرائیل می بینید! ببینید چقدر نسبت به همین حماسی که تروریست است، اروپا ئیان دید دیگری دارند. حماس را به دو بخش سیاسی و نظامی تقسیم کردند، بخش سیاسی حماس شامل مجازات های تروریستی اروپائیان نیست. دیدیم که اروپائیان در سالهای گذشته چه سدهایی را در برابر صادرات اسرائیل بوجود آوردند. فشارهایی که به اسرائیل می آورند. پس اسرائیلی ها باید بدانند که دوستشان کجاست و دشمنشان کجاست! دوستشان کیست و دشمنشان کیست! ملت ایران و کشور ایران دشمن اسرائیل نیستند، دشمن ملت بزرگ اسرائیل هم نیستند. پس باید از ملت ایران و کشور ایران حمایت کرد. البته در این وسط برای اینکه این موضوع به آگاهی جامعه اسرائیل برسد - چون سیاستمداران باید بدانند - کلیمیان ایران و بویژه صاحبان قدرت کلیمیان ایران، آنهایی که فوق ملیونر هستند، جند صد ملیون دلار دارند و یا ملیاردر هستند، آنها این وظیفه را در راس دارند که به خاطر نفوذ هایی که دارند، کنتاکتهایی که دارند، این را به گوش سیاستمداران اسرائیلی برسانند چه در داخل اسرائیل و چه حامیان آنها در امریکا و برخی از کشورهای دیگر.
 من متظر بودم که بخش پارسی صدای اسرائیل بتواند از این هفته شروع به کار کند ولی این کار نشد. اگر هر چه بیشتر طول بکشد، این تردید، این بدبینی در من ایرانی نسبت به سیاستی که اسرائیلی ها دارند پیش می گیرند؛ بیاید. ممکن است که در کوتاه مدت این سیاستشان برنده باشد ولی به دلایلی که من بدرستی عرض کردم در دراز مدت ماری است که خود اسرائیلی ها در آستین می پرورانند اینکه با عربها هم سفره بشوند. اما برای من و شمای ایرانی، برای هشتاد و پنج ملیون ایرانی مسئله ای است که ما نباید بنشینیم و چشم به این و آن داشته باشیم. باید در صحنه باشیم، باید برنامه ریزی داشته باشیم و باید هدفمان سرنگونی جمهوری اسلامی باشد.
-7:44

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر