۱۳۹۶ بهمن ۲, دوشنبه


خلاصه گزارش تبادل اطلاعات به مقامات آمریکایی واتحادیه اروپا:
در تکمیل گزارش قبلی: دوستان درین دیدار و گفتگوها،متوجه یک مطلب مهمی شده اند. دفترچه راهنمایی برای دولتمردان مهم آمریکا،تهیه و تدوین شده،که بر سه بخش1- تاکتیک و استراتژی بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم2-از جنگ سرد تا فروپاشی شوروی3-بعد از این فروپاشی تا کنون و زمان حاضر است.در مورد ایران در دو بخش خلاصه ای از آغاز تاریخ و تمدن ایران تا انقلاب 57 و از آن به بعد به عنوان نقشه راه دولتمردان تدوین شده که مهمترین مسائل آن شامل بکار گیری جهان اسلام،در فروپاشی شوروی و استفاده از انقلاب شیعه محوری در ایران،برای ایجاد یک محمور قدرتمند در مقابل جهان سنّی و تشدید رقابت های این دو،جهت حصول به منافع مهم و و محوری بطور مشترک با متحدین اروپایی بوده است.همین مسئله باعث انصراف دادن پرزیدنت بوش پسر،بعد از مطالعه مجدد این گزارش مادر و مهم،در حمله به رژیم،به عنوان مرکز دو محور شرارت در شرق و غرب ایران گردید.
افشای برنامه پنهان تولید بمب اتمی رژیم و تحقق استراتژی رژیم در ایجاد هلال شیعه در منطقه و زایش داعش و حضور تروریست های آن در قلب اروپا نقطه عطفی بود که میبایستی در سیاست کلان مزبور تغییراتی انجام می گرفت.
حضور پرزیدنت ترامپ نقطه آغاز تغییر این استراتژی دائمی-محوری از جنگ دوم تا کنون بود.وی همه سنت ها را شکست.نخواست تصمیم گذشتگان خارج از محدوده قانون اساسی،نقطه محوری تصمیمات وی باشد.وی در سفر به ریاض اتمام حجت مرگ یا زندگی به ریاض داده و سنگ بنای تغییرات مهم در آن و سایر نقاط منطقه را با مهارت تمام گذاشت.در بیانیه اش در مجمع عمومی سرنوشت رژیم تهران را رقم زد.همانطور که هم اکنون از دکترین پرزیدنت ریگان به نیکی یاد میشود.آیندگان نیز از نقشه راه پرزیدنت ترامپ به عنوان یک انقلاب استراتژیک نام خواهند برد.اگر در تیم وی گاها بر خلاف حرفها و تصامیم گذشته مطالبی شنیده میشود. فشارهای لابی قدرت در نهادهای آمریکاست که مفاد کتابچه مزبور را در نهان باین افراد و بطور مرتب خاطر نشان میگردند.
در ظاهر صحنه چنین بنظر میرسد:
- مافیای سنتی قدرت سیاسی،مالی ،رسانه ای و حتی فرهنگی و مذهبی و جنسیتی،کماکان با استفاده از همه ترفند های مهم به شرارت های خود علیه ترامپ ادامه میدهند.آما آنچه در عمل رخ خواهد داد این است:
-ترامپ هوشمندانه بعنوان یک بازیگر ماهری که همه چیز را از دید قوانین اقتصادی و تجارت آزاد جهت ایجاد محیطی صلح آمیز توائم با رفاه و آسایش و آرامش و دوستی در روابط بین الملل که لازمه این تجارت است. می بیند.در نتیجه با اراده ای پولادین ،تمام نخاله های این هدف را پس می زند. با مهارت هایی که تاکنون علیرغم همه فشار ها نشان داد.سرانجام همه آنها را، به گل می نشاند.
-متحدین وی اسرائیل و اعراب منطقه و اتحادیه اروپا و دوستان سنتی آمریکا در جهان اند.جهت جلب نظر اتحادیه اروپا که به مافیای قدرت سنتی وفادار بودند.اقداماتی انجام داده که آخرین آن تدوین استراتژس جدید مبنی بر مهار روسیه و چین می باشد. در مورد رژیم،اروپا بتدریج این استراتژی را باور داشته ،خود را همسو با آن نموده آنرا خواهد پذیرفت واجرا خواهد کرد.
- در مورد کشور ما،پرزیدنت ترامپ بارها مردم (با فرهنگی غنی و تاریخ مدون و متمدن ایران)را متحد طبیعی و واقعی خود نام برده است.این حرف را معاون وی و تقریبا همه دولتمردان وی بطور مرتب یادآور میشوند.این اولین بار طی این چهار دهه است .که بزرگترین قدرت دنیا علیه رژیم حاکم بطور در بست و صدی صد از مردم ایران پشتیبانی می کند.این پشتیبانی توام با دورانی شده که رژیم در بدترین شرایط زیست خود بسر میبرد.این امر نقطه عطفی است.که سرنوشت ایران و ایرانی را رقم خواهد زد.مردم ایران قدر این موقعیت را دانسته به پا بر خاسته و در حال رقم زدن سرنوشت خویش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر