۱۳۹۹ اسفند ۲۵, دوشنبه

 چرا ترامپ توانست رژیم را مهار و خدیم کند و بایدن نمی تواند. چه خواهد شد؟

رفتار ترامپ از موضع قدرت و طوری بود.که رژیم می دانست.اگر از محدوده خطر عبور کند.به سزایش رسیده و منهدم می شود.وی با تحریم های هوشمند و در گوشه رینگ انداختن رژیم،باعث شد. که جمهوری اسلامی،حساب کارش را کرده،گستاخی ننموده،قدرت زور و تحکم، امر و دستور ،را ناخواسته و اجبارا ،اطاعت کند.مخصوصا در ماههای آخر ترامپ،از ترس انتخاب مجدد وی ، نطق نکشد.جم نخورد.به اجبار،امرا طاعتا ،را پیشه نمود.اما از فردای روی کار آمدن بایدن،شلنگ تخته انداختن و عربده کشی هایش را ،صد چندان نمود.انگار روزهای حیات بخش و جشن دائمی برای ادامه شرارت و آدمکشی ، دوباره فرا رسیده و می تواند ،نرخ راهزنی ها،رجز خوانی ها،گروگانگیری ها، و زدن کشتی های دیگران را ،دو چندان کند.این جشن زود هنگام و از هول حلیم پولهای یا مفت و باد آورده ای که انتظار داشت بدست آورد و خرج هیزم حمام خونهایش در منطقه و...کند.به دیگ افتاد و همین امر موجب شد .دنیا یاد بگیرد.که چنین رژیم هایی،فقط زبان زور را می فهمند و بس.یعنی همان کاری که در مقابل حملات اسرائیل به مواضع شان در سوریه و کشتی های نفتی خود،پیشه کرده و در مقابل اسرائیل نطق نمی تواند بزند و ترامپ نیز با نشان دادن زور و قدرت(تنها زبانی که رژیم می فهمد)رژیم را وادار به تسلیم نمود.بقیه دنیا نیز باین اجماع برسد .
دموکرات ها، این شیوه را ،یا نمی دانند یا مصلحت رونق گرفتن کارخانجات اسلحه سازی شان را، بر همه چیز ترجیح میدهند.این است که هر بار دموکراتها بر سر کار می آیند .خاورمیانه شخم زده میشود و رژیم هایی چون چین و روسیه و کره شمالی و جمهوری اسلامی،جشن گرفته ،گستاخ شده،دنیا تبدیل به عرصه جنگ های دائمی، ناامنی و حکومت زور و اسلحه می گردد.
اما بنظر می رسد. با توجه به تجربه نمایش قدرت ناب ترامپ و تدابیر هوشمندانه وزیر خارجه اندیشمند اش،در خدیم کردن این قبیل رژیم ها،این تفکر،هم اکنون در کنگره آمریکا ،از سوی تعدادی از وفاداران به ترامپ،یعنی جمهوری خواهان شجاع،نهادینه می شود.در نتیجه علیرغم اتخاذ شیوه سازش و نرمش بایدن و گوش به فرمان شدن مجموعه اش، بر آنچه که رژیم و لابی های ریز و درشت اش در آمریکا و اروپا،بر ذهن اش (ذهن بایدن و شرکای پشت پرده اش که ویرا کنترل و اداره میکنند) تاثیر گذاشته ،این لابی قدرتمند جمهوری خواهان توانسته ،یک تنه در مقابل آنها قد علم نموده ،بسوی آن پیش رود که ،این تفکر به تدریج تبدیل به گفتمان روز گردد.
رژیم با رفتن ترامپ به رقص چمنی و پایکوبی و شلنگ تخته انداختن پرداخت و ندانست .که این شیوه سرانجام دامن آلوده اش ،به خون میلیونها بیگناه در ایران و ملل اطراف و... را،خواهد گرفت.با تحقق این حقایق در آن سوی دنیا ،درین سوی دنیا ،یعنی در ایران ما نیز،دشمن اصلی و واقعی رژیم، با تمام توان در حال قد علم کردن است. ملت ایران در طول تاریخ وقتی خود را تنها و بی کس دیده،همچون در مقابل عرب ها،مغول ها،تیمورها ..سرانجام متحدا در مقابل ظلم و ظالم قیام نموده،این بار نیز چنین خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر