۱۴۰۲ شهریور ۳, جمعه

 علت اصلی اتخاذ شیوه تشنج زدائی با همسایگان و دیگران از سوی رژیم اسلامی

ابراهیم رئیسی در دیدار با شی جین پینگ، در اجلاس اخیر بریکس،ایالات متحده را، به یک جانبه گرائی متهم و افزوده،که ایران ،آماده تقویت همکاری های دوجانبه و روند چند جانبه گرائی است. رژیم اسلامی،به همراه چهار کشور دیگر از جمله عربستان،در اجلاس مزبور به عضویت بریکس پذیرفته شدند.باقری معاون سیاسی وزارت خارجه نیز، در صدا و سیمای رژیم اظهار داشت.جنبش مهسا موجب تحرکات نظام در یک سال گذشته ،در زمینه روابط خارجی و از سرگیری مناسبات سیاسی با عربستان و مذاکرات اتمی با آمریکا و غرب شده و هدف از این اقدام، جلوگیری از تشکیل یک جبهه واحد از سوی غرب و کشورهای منطقه، علیه تهران بوده است.
سنگ بنای دکترین همزیستی مسالمت شرق با غرب در اجلاس 1973 هلسینکی گذاشته و از آن پس بجای جنگ سرد و تولید بمب اتمی و ذخیره آن از سوی شوروی و آمریکا ، فصل جدیدی از تاریخ مناسبات  بین المللی آغاز گردید.قرائن نشان میدهد .که رژیم اسلامی ، اساس دکترین همزیستی مسالمت آمیز را پذیرفته، یا فعلا تقیه نموده ،که از بحران ناشی از خیزش مهسا بطور موقت هم که شده ، عبور نموده جان سالم به در برد.جمهوری اسلامی  اوایل سال جاری،روند تشنج زدائی و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه و در راس آن  عربستان را ،اعلام نمود.
جنبش مهسا گرچه بطور کامل به هدف خود نائل نگردید.اما رژیم را، از نظر داخلی و خارجی تضعیف و رسوا نمود.اکنون در آستانه سالگرد خیزش مردم در 25 شهریور،اتخاذ چنین استراتژی، حاکی از این است.که خامنه ای به این نتیجه رسیده،که ملت ایران مهمترین دشمن وی و رژیم اش بوده و برای ایستادگی در مقابل این دشمن اصلی داخلی،باید به بیگانگان باج بدهد. بعد از نوکری چین و روسیه،اکنون تسلیم شدن در برابر عربستان و التماس برای بهبود روابط با بقیه کشورها ، این دشمنی با ملت را  بیشتر آشکار می کند.اما همانطور که شوروی و اروپای شرقی ،علیرغم اتخاذ تشنج زدائی و همزیستی مسالمت آمیز،فرو پاشیدند. این فروپاشی بسراغ رژیم نیز خواهد رفت.زیرا کافی است جرقه قیام دیگری شعله ور گردد.کل این بساط رفتنی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر