۱۳۹۶ بهمن ۱۲, پنجشنبه

هر دو پاشنه آشیل رژیم در داخل و خارج در حال رقم خوردن است:
درداخل کشور- گرچه اظهارات و بیانیه های اخیر برخی از سران رژیم،بعد ازقیام ملی سرتاسری اخیر،حاکی از مهر تصدیق نانوشته در خصوص به عرصه رسیدن کامل بحران مشروعیت رژیم و آغاز بحران فروپاشی ،بمنزله آخرین تلاش ها در آخرین دقایق،برای نجات رژیم است.در عین حال بمعنی این هم هست.که رژیم در پشت درب های بسته،باین نتیجه رسیده،که در خیرش قریب الوقوع آتی،تمام طبقات اجتماعی و شغلی،شامل مجموعه طبقات محروم و متوسط به پائین که خالق جنبش دیماه بودند .باضافه طبقه متوسط به بالایی که نمودش در جنبش سبز به عرصه رسید.با تغییر موضع قبلی و تبدیل شدن به یک جنبش براندازی مطلق،به اضافه نیروهای متوسط و میانه دستگاههای عریض و طویل رژیم، که عمدتا ازین طبقه و حتی طبقه متوسط به پایین هستند.شرکت می کنند.اینکه می گویند.چهار تا رفع حجاب به رژیم لطمه نمی زند.(مطهری) یا این جمله روحانی(محال است پادشاهی برگردد) و یا کاسه داغ تر از آش شدن برخی از مهره های کلیدی رژیم به طرفداری از مردم تا حد رفع حجاب و... ناشی از دغدغه های عمیقی است.که این روزها،همچون خوره ،به ذهن و روان سران رژیم رسوب کرده و بشدت آزارشان میدهد.همه اینها باضافه دستور عقب نشینی سپاه از فعالیت های اقتصادی و بیرون آوردن مهره های کلیدی اما کنار گذاشته رژیم از پستو ها و فعال شدن شان در صحنه،آخرین تلاشهای مریض محتضری است .که به هر دستآویزی برای نجات خویش چنگ میزند.
درخارج از کشور- کم گویی اما گزیده گویی این بار پرزیدنت ترامپ در سخنرانی اخیرش در کنگره در مورد ایران،اولا حاکی از روی میز گذاشتن مسئله نقض حقوق بشردر ایران ،حمایت از قیام مردم تا مرجله فروپاشی رژیم و ثانیا دادن آخرین فرصت به متحدان اروپایی اش بود. که وعده اصلاح برجام،لغو برنامه موشکی رژیم، خاتمه دخالت های منطقه ای رژیم و تعطیلی پروژه پدرخواندگی تروریسم اسلامی، را در دستور کار دارند.تا در اقدام بعدی، نق زدنها برای همیشه تعطیل و اجماع جهانی علیه رژیم ،بدون هیچگونه شرط و بهانه ای ( تا حد اجماع در شورای امنیت ) شکل بگیرد.
نتیجه - پرزیدنت ترامپ می داند.که رژیم خواه ،همه ی شروط وی را بپذیرد. یا در مقابل مشورت های اروپایی ها ،جهت این عقب نشینی ها، ایستادگی کند. رفتن اش (مرگ رژیم ) حتمی بوده، با توام شدن دفاع تمام قدش از مردم ایران ،با محوریت حقوق بشر(مخصوصا مسائل زنان ایران از جمله مسئه رفع حجاب با توجه به زن بودن نصف حمعیت کره زمین و در آنتن بودن مسائل زنان در جوامع بین المللی) همراه با خیزش نهایی مردم ،با توجه باین حمایت ها ،که در حال جهانی شدن است .سرانجام خاتمه این بساط اهریمنی رقم می خورد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر