۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه


آیا خوردن جام زهر دوازده گانه آمریکا از سوی رژیم کلید خورده است؟!
اقداماتی که اخیرا برابر اطلاعات واصله انجام گرفته ،بشرح زیر است:
-در سفر ظریف به نیویورک و دیدار مخفی با لابی سنتی اش در آمریکا،پیغام مهمی از دولتمردان گذشته آمریکا(تیم برجامی اوباما و جان کری) دریافت داشته ،که دستورالعمل پیام این بوده ... رژیم باید از طریق پوتین آمادگی خود در اجابت قبول و انجام تدریجی شرایط دوازده گانه را به آمریکایی ها منتقل کند.چون بزعم این گروه،یک روابط پنهانی دوستانه ای بین ترامپ و پوتین هست.که اگر پیشنهاد ازین طریق اعلام شود.تنها راهی خواهد بود. که ترامپ آنرا مورد بررسی قرار میدهد.دعوت به انجام دیپلماسی سیار وزیر خارجه آمریکا و دیدار با وزیر خارجه روسیه درکشور بیطرف فنلاند و سپس سفر فوری وی به بغداد عمدتا ، بخاطر همین بوده است.
- رژیم برای باز کردن باب مذاکره با سعودی ها نیز،در دهم شهریور ماه جاری ،نفت کش خود در سواحل جده در دریای سرخ را، به بهانه آب گرفتگی موتور، از کار می اندازد.تا با انتقال کشتی به بندر مزبور مذاکرات فیمابین با سعودی ها را آغاز نماید.
از دوازده شرط آمریکا برای مذاکره با رژیم جهت حصول به توافق جدید(برجام دوم) موارد زیر با انجام تدریجی آن از سوی رژیم،پذیرفته شده و در مورد اجابت مابقی،خواهان فرصت و زمان بیشتری شده است.آنچه که فعلا پذیرفته شده،این است:
-آزادی همه شهروندان آمریکایی و کشورهای متحد آمریکا ،که در ایران زندانی اند.
-توقف برنامه موشکی بالستیک و خاتمه پرتاب سامانه موشکی جدید با قابلیت حمل سلاح هسته ای.
-پذیرش حاکمیت دولت عراق بر سرنوشت خود و موکول شدن خلع سلاح و منحل شدن شبه نظامیان شیعه از سوی پارلمان عراق (چون حشد الشعبی با فشار رژیم به عراقی ها ،با تصویب پارلمان عراق انجام گرفته و باید همین پارلمان آنرا منحل نماید).در پیام واصله ،یکی از علل سفر پمپئو به عراق بخاطر کسب اطمینان از مقامات عراقی جهت لغو مصوبه سابق پارلمان در مورد حشدالشعبی و..ذکر شده است .
-خاتمه حمایت رژیم از گروههای تروریستی در خاورمیانه اعم از حزب الله حماس جهاد اسلامی.
-خاتمه حمایت از حوثی های یمن و قبول راه حل سیاسی.
-خروج نیروهای رژیم از سوریه.
-خاتمه حمایت از طالبان و دیگر گروههای تروریستی در افغانستان و منطقه و خاتمه پناه دادن به رهبران القاعده.
-توقف حمایت نیروهای قدس از تروریسم و متحدان شبه نظامی اش در جهان.
-خاتمه رفتار تهدید آمیز علیه همسایگان از جمله خاتمه تهدید اسرائیل به نابودی و خاتمه پرتاپ موشک به عربستان و امارات و خاتمه تهدید کشتیرانی بین المللی و عملیات خرابکارانه سایبری در دنیا.
انجام موارد زیر تدریجی و موکول به تعهد متقابل و لغو تحریم ها شده است:
-گزارش جزئیات ابعاد نظامی برنامه های پیشین هسته ای به آژانس انرژی اتمی.
-پذیرش توقف غنی سازی اورانیوم و اینکه هرگز بدنبال تولید پلوتونیوم نرود و راکتور های آب سنگین خود را نیز برای همیشه به بندد.
-اجازه به بازرسان آژآنس بین المللی انرژی اتمی جهت بازرسی از همه مراکز و تاسیسات رژیم در سراسر کشور.
نظریه و نتیجه گیری:
اینها تلاش های مذبوحانه رژیم برای نجات خویش از سقوط حتمی است.قرارست با جنگ زرگری و بازی همیشگی دعوای پلیس خوب و پلیس بد(اصولگرا -اصلاح طلب) تیم ترامپ را ،در جریان مذاکرات وادار به امتیاز دهی نمایند.آنچه مسلم است.رژیم اگر بصورت صدی صد این شروط را بپذیرد .دیگر موجودی بنام جمهوری اسلامی در کره زمین وجود خارجی نداشته، با تغییر ماهیت آن و افتادن قدرت دست مردم،این بساط برای همیشه از ایران رخت می بندد.بخصوص اینکه، یکی از شروط اساسی و اصلی آمریکا که بتنهایی با همه شروط دوازده گانه برابری می کند.خاتمه نفض حقوق بشر در ایران است.که آمریکا در جریان ادامه مذاکرات و انجام شروط مزبور از سوی رژیم، اصول وشرایط اساسی آن را، روی میز اصلی خواهد گذاشت.که بمعنی این است: رژیم خواه جام زهر برجام دوم را بخورد و و شرایط دوازده گانه آنرا به پذیرد.یا نه،در هر حال رفتنی است.خود کرده را چاره تدبیر نیست.
توضیح: سند اصلی در اختیار مقام عالی گذاشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر