۱۳۹۸ شهریور ۲۸, پنجشنبه

آثار و تبعات داخلی و خارجی حمله جمهوری اسلامی به عربستان
داخلی:
-تشدید فرار سرمایه،پس انداز ها ،پولهای مخفی ،نیروها و ترک ایران از سوی مقامات وسط و نزدیک به هرم قدرت،قبل از گیر افتادن در شرایط و مقتضیات جنگی تحمیل شده از سوی خامنه ای
-مردم بطور آشکار و در عمل پی بردند.که رژیم برای بقای خود در پی تحمیل جنگی دیگر بر آنان است.در نتیجه همانطور که در قصه جانسوز سحردختر آبی پوش ملت ،وجدان ملی به چالش کشیده شد.اوضاع در مسیری قرار گرفته،که روح جمعی ملی،هر لحظه تکلیف خود را ،با یک خیزش ناگهانی،رقم بزند.
-فرماندهان سپاه و... بعلت آماده باش قرمز و فشار دائمی،خسته و فرسوده شده،سرانجام با اولین حمله خارجی از پا در میآیند.عده ای، این دستور حمله از سوی خامنه ای، را در راستای مشرف به موت بودن وی و اینکه در نظر دارد، با مرگ اش ،همه چیز، از جمله ایران را نیز منهدم سازد ، تا همچون حسین ،تنها نامی از وی بماند.که اسلامیست های افراطی دهه های آینده، در جستجوی القاعده و داعش ،سری هم به اسم وی بزنند.
خارج:
-نخست وزیر انگلیس، در راستای کاهش فشار پروسه برگزیت، در داخل و خارج علیه خود ، اولین کسی بود. که همچون تونی بلر، که با جرج بوش متحدا وارد جنگ در خارومیانه شد بلافاصله آنرا ،محکوم و آمادگی خود را ،در تنبیه مشترک (با آمریکا) علیه رژیم ،اعلام نمود.
-تقریبا اغلب کشورها،این حمله را محکوم کرده ،با ارجاع آن به سازمان ملل،نوعی حالت انتظار در صحنه،برای حصول به اجماع و در نتیجه اجرای اصل 42 فصل 7 منشور ملل متحد،به چشم میخورد.
-پارلمان اروپا، در پی فشار افکار عمومی این اتحادیه، بالاخص آنچه که در مورد سحر گذشت و جهانی شد و بر وجدان بشریت اثر گذاشت،سرکوب زنان و نقض حقوق بشر در ایران را، با 608 رای موافق 136غایب و تنها 7 رای مخالف،محکوم نمود.این نوع محکومیت در آستانه اجلاس مجمع عمومی، 24 ماه جاری میلادی،بسیار مهم و تاثیر گذار، بر افکار عمومی جهانی است.
-بهانه ها و ناز و کرشمه های روحانی و ظریف در رفتن به نیویورک و پاسخ دندان شکن ترامپ (ویزا میدهیم)عمدتا، بخاطر مواجه نشدن ،با صندلی ها و سالن خالی اجلاس مجمع عمومی،هنگام سخنرانی نماینده رژیم و همچنین در راستای روبرو نشدن با تظاهرات ایرانیان ، اعراب و ملل منطقه و جهان در مقابل مقر سازمان ملل بوده و بس.
-اجلاس طالبان در تهران وحمایت علنی رژیم از طالبان و حمام خونهایی که در افغانستان ایجاد کرده ،باعث شد. که افغانستان نیز، در کنار کشورهای منطقه،حمله رژیم به عربستان را ،بسیار قاطع تر از بقیه، با الفاظی چون اقدام جنایتکارانه و تروریستی ،محکوم و همچون وزیر خارجه آمریکا،آنرا اقدام جنگی نام ببرد.
-سرانجام اینکه پروسه فشار حد اکثری،استخوان های رژیم را شکسته و به کشیدن جیغ های بنفش، وا داشته است.در نتیجه ترامپ همانند یک شکارچی ماهری که برای به دام انداختن طعمه خود، به انواع و اقسام دام گستری ها، دست میزند، تا سر انجام آنرا ساده و بی هزینه در دام اندازد.صدای خرد شدن استخوان های این طعمه را شنیده و ادامه آنرا بهترین تاکتیک برای حصول به استراتژی محو نهایی رژیم می داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر