۱۴۰۰ مرداد ۲۷, چهارشنبه

 وقتی ترفندهای شیطانی و سرمایه گذاری روی خون ملت افغانستان نتیجه عکس می دهد.

وقتی بایدن، صحبت از عدم وفای به عهد طالبان و مرکل، عدم سلطه بر اوضاع می کنند.یعنی طالبان بر سرشان کلاه گذاشته اند.چون بنا به گزارش رویتر، قرار بوده، علی احمد جلالی ،دوست هم کیش و پشتون زلمای خلیل زاد ،فرستاده ویژه بایدن در امور افغانستان،دوره انتقالی شش ماهه، برای تشکیل یک دولت فراگیر، با شرکت تعدادی از اعضای کابینه اشرف غنی را، اداره کند.در چنین دولت فراگیری، نیازی به احمد مسعود فرزند زنده یاد احمد شاه مسعود تاجیک نبود.اما به محض رو دست خوردن آمریکا و اروپا از طالبان،و مشاهده ترس و وحشت مردم ،وی با شتاب وارد پنجشیر شده و جبهه مقاومت در برابر طالبان را ،سامان داد.تا آن نیروهای وابسته و فراگیر موعود در کابینه انتقالی مزبور و سایر مخالفین انبوه طالبان ، به وی پیوسته،همچون زمان پدر، تبدیل به شیر دوم دره پنجشیر گردیده،متحدا در مقابل طالبان قد علم کنند.که در دومین روز حضورش در پنجشیر، موفق به جمع آوری بیش از دویست و پنجاه هزار نفر افغان مبارز، برای نبرد با طالبان گردید. بایدن این شکست را به گردن اشرف غنی انداخت. که مقاومت ننموده، صحنه را ترک کرد.اما اشرف غنی، طی بیانیه ای اظهارداشت، وقتی دید، که بر خلاف قول و قرارهای قبلی،طالبان وارد کابل شده و در حال فتح کاخ ریاست جمهوری بوده و دولت انتقالی منتفی است.با توجه به توحش طالبان ، چاره ای جز ترک کابل نداشته است.
بدین ترتیب، خیانت طالبان و ترک صحنه از سوی رئیس جمهور قانونی،ضربه بزرگی به بایدن و متحدین اروپائی آمریکا بود و در نتیجه گلوبالیزم این دو، که هدیه اش جنگ و کشتار و فساد و خرابی و تباهی در منطقه بود.با این اشتباه بزرگ ،برای اولین بار ترک برداشت. که با افزایش این ترک ها،آینده در اختیار سوخته دلان منطقه و جهان خواهد بود.
از سوی دیگر ،اعضای کنگره نیز ،از جمله دوستان بایدنی آن، از این اتفاقات و خرابی هایی که طالبان در اندک مدتی به بار آوردند، مستاصل شده و در صدد تحقیق در مورد اشتباه انجام شده ، بر آمده اند.که باین معنی است. ستاره بخت بایدن و متعلقین اسلامیت و چپ وی، رو به نزول بوده ،احتمال دارد. پیگیری این قضیه ،از سوی جمهوریخواهان واقعی و در صدر آن ترامپ و یاران وفادارش،صحنه جاری را ،در آمریکا یک صد و هشتاد درجه ،به نفع حریف قدر قدرت مقابل، به چرخاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر