۱۴۰۰ بهمن ۱۴, پنجشنبه

 کشف راز آوردن خمینی از اعماق تاریخ و کاشتن اش،در قلب خاورمیانه و تکرار این فاجعه در افغانستان طالبانی

چرا جان اف کندی دموکرات با لوایح ششگانه شاه ایران،بخصوص اصل آزادی زنان و دادن حق رای به آنان،مخالف بود؟! آن زمان این مخالفت علنی نشد.بالعکس،وی به ظاهر روابط خوبی با شاه داشت.تا اینکه برابر قوانین مربوطه و مشمول مرور زمان شدن برخی اسناد و مدارک،این مخالفت ها،آشکارشده و ادامه کار و اقدام پنهان و زیرزمینی علیه شاه ،در زمان کارتر دموکرات ،به بار نشست.
بعد از فروپاشی شوروی و سقوط دولت دست نشانده مسکو، در کابل و روی کار آمدن ابتدا مجاهدین و سپس طالبان، در افغانستان،سیستم دولت ملت،درین کشور بر قرار نبود.اگر فاجعه یازده سپتامبر در آمریکا رخ نمیداد.این وضع ،که مطلوب دموکرات ها و متحدین جهانی آنها بود.ادامه می یافت.حاصل حمله بوش جمهوریخواه، به کابل و سرنگونی طالبان،روی کار آمدن دولت نیمه سکولار و نیمه دموکرات حامد کرزای ،در کابل بود.که در زمان ریاست جمهوری اشرف غنی،نهادهای سکولار دموکرات،تا حدودی، به بار نشست و زنان آزاد شده،حق رای داشته ،قاضی و وکیل و...شدند و بتدریج سیستم دولت ملت ،جان گرفت و به بار نشست.اما بایدن دموکرات، خیلی مفت و رایگان و سریع ،بار دیگر افغانستان را ،،تحویل طالبان داد.به این بهانه که، دولت اشرف غنی فاسد بود.که با توجه به گزارشات و اسناد و مدارکی که، خود افغانها منتشر کردند.اصلا اینطور و به آن شکل تبلیغ شده، نبوده است.
اکنون دو سئوال مطرح می شود: چرا اوبامای دموکرات،خاورمیانه را، با تحمیل اخوانیسم بر منطقه شخم زد و با ترفندهایی،دولت های سکولار دموکرات تونس و مصر را ،برکنار و خواهان سلطه اخوان های افراطی در خاورمیانه و شمال آفریقا بود؟! چرا وی رژیم اسلامی رو به اضمحلال حاکم بر ایران را، با برجام یک و تزریق پول و امکانات ،از مرگ نجات داده و قدرت و سلطه اش را ،بار دیگر احیا نمود؟! چرا وقتی، ولیعهد جوان و روشنفکرعربستان، با افکار سکولار دموکرات،جامعه سنتی عربستان را برنتابید و آغازگر اصلاحات سیاسی مذهبی و..شد.به بهانه قتل یک مخالف ،.که به وی نسبت داده شد.رهبران اروپا و دموکرات های آمریکا،دنیا را بر سر وی خراب کردند.آیا وی به راز و رمزی پی برده بود .که نتیجه اش برکناری شاه و آوردن خمینی به ایران و طالبان به افغانستان بوده است؟! وقتی همین اخیرا ،بن سلمان ،در مقر تولد اسلام،اسلام زدایی نموده و در پی آزادی زنان،این بار پرچم و سرود ملی را نیز، از اسلام غبار روبی نموده و با تغییرمحتوی ،آن دو را ،ملی میهنی نمود.آیا باین معنی نبود. که وی توطئه را در یافته و نمی خواهد .زیر بار تحمیق و تحمیل دوباره دربار لندن و متحدین اروپایی آمریکایی اش،جامعه عربستان را ،کماکان عقب مانده نگه داشته یا خدشه ای در روند صلح اعراب و اسرائیل و تداوم پیمان ابراهیم وارد کند .وی راز و رمز را یافته و می خواهد نظام دولت ملت کشورش ، ماندگار شده و به سرنوشت شاه ایران، دچار نگردد.
و اما این راز و رمز چیست؟
آیا علت استقبال غرب ،از روی کار آوردن رژیم های اسلامی افراطی، همچون جمهوری اسلامی و طالبان،در درجه اول سرکوب زنان می باشد .كه معادل پنجاه در صد جمعیت این کشورها را تشکیل میدهند؟ آیا با تحقیر و اجبار به خانه نشینی و تحمیل حجاب به آنان،این برنامه را در نظر ندارند. که این تحقیر و اجبار سرانجام، در جامعه نهادینه شده ،روی تربیت فرزندان گوش به فرمان و مطیع سیستم حاکم اثر بگذارند ؟.وقتی سفیر آلمان در ایران، حجاب می پوشد و به زیارت اماکن اسلامی میرود و دولتمردان زن نروژ ،با پوشش کامل اسلامی و حجاب، با طالبان دیدار می کنند.در همین راستا نیست؟ آیا این گونه رفتار قرون وسطایی و غیر متمدنانه ،در کشورهای اسلامی، در حالی انجام نمی گیرد .که یکی از دلایل پیشرفت آلمان و نروژ همین زنان آزاد این کشورها می باشند؟.در دروس تربیت ،سازمان و مدیریت و آموزش، ثابت شده ،که یکی از دلایل عمده پیشرفت ژاپن،زنان این کشور اند و اکثریت قریب به اتفاق معلمان در دوره ابتدایی مدارس ژاپن،زنان هستند.زنان در اروپا و آمریکا نیز، حرف اول و آخر را در تربیت و آموزش و توسعه و ترقی کشورشان می زنند.بخاطر همین است .که غرب می ترسد ،زنان ایران و افغانستان و عربستان آزاد شوند .که مبادا ، به ژاپن دوم در خاورمیانه تبدیل شده و نتوانند ایران و... را بیش ازین ،استعمار نوین نموده و استثمار کنند.
یکی از علل گرایش اشرافیت گلوبالیزیم،به اسلام افراطی ،تقابل با مدرنیسم و مخالفت آنان با ناسیونالیسم-ملی گرایی و تقویت پان اسلامیسم امت گراست. آنها میخواهند در کشورهای اسلامی با یک نفر رهبر اسلامی طرف شوند و نه با ملت میلیونی،که نمی توانند همه آنها را بخرند.اما آن یک نفر بخاطر حفظ قدرت خود،همواره خریدنی و گوش بفرمان ارباب است.
نتیجه: همواره این سئوال در محافل آگاه و غیر وابسته به قدرت مطرح بود.که چرا بایدن دولت سکولار کابل را ،بر داشت و طالبان را بر سر مردم افغانستان خراب کرد و آنهمه اسلحه و مهمات نیز در اختیار آنان گذاشت.شاید این پاسخ ،رمزگشای این اقدام باشد: رهبران گلوبالیزم ،اعم از بایدن و شرکای اروپایی اش ،برای حق السکوت گرفتن از مردم خود ،که به الیگارشی حاکم و قوانین سلطه آمیزش،اعتراض نکنند .( مثلا ،مجبورید واکس کرونا را بزنید و گوش به فرمان های دیگر و دارو و درمان ما باشید) به نظم موجود اعتراض نکنند. شورش و تظاهرات و انقلاب نکنند و به حق و حقوق ظاهری و تزیین شده ،که دول مربوطه در اختیارشان می گذارند ،راضی باشند.درست به همان شکلی که،رژیم تهران ،مرتب تبلیغ می کند .که در مقابل داعش ،القاعده ،طالبان و دشمن خارجی ایستاده و مردم باید وضع موجود را و قدرت حاکم را به پذیرند و الا داعشیان روی کار می آیند. یا دشمن فرضی حمله می کند و پدر همه را در می آورد.
اما بنظر میرسد.آن سبو بشکسته و آن پیمانه ریخته ،در آمریکا صدای پای کامیونداران آمریکایی و کانادایی، که به نظم موجود و تحمیلی اعتراض دارند ،بگوش میرسد.در اروپا هم ،تب و تاب های پنهان در بطن این جوامع جریان دارد .که روزی نشتر باز کرده ،اعتراضات ،علنی خواهد شد.در ایران ما نیز، فضای اپوزیسیون ،علیه حاکمیت قرون وسطایی رادیکال تر و مخالفت ها علنی تر شده است. این یعنی کنش های میدانی و مبارزات علنی-عملی بر تئوری پردازی های روشنفکرانه ،در چهار دهه گذشته غلبه کرده،سرنوشت رژیم اسلامی، به مویی و به یک انفجار آتشفشانی خشم ملی ،وابسته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر