۱۴۰۰ اسفند ۱۳, جمعه

 پهلوان پنبه ای که سرانجام دون کیشوت وار در دام افتاد.

با شروع جنگ جهانی دوم،دولتمردان وقت، افسوس می خوردند.که اگر در مقابل زیادی طلبی های هیتلر،در منضم کردن اتریش به آلمان، در مارس 1938 و تصرف ساحل سمت چپ رود راین و سرانجام سازش چمبرلین نخست وزیر انگلستان، با هیتلر طی قرارداد مونیخ سپتامبر 1938، با هدف جلوگیری از جنگ جهانی و تسلیم نواحی آلمانی نشین سودت چکسلواکی ،به آلمان مقاومت میکردند.با حمله وی به لهستان، در 1939 جنگ جهانی دوم ،آغاز و آن همه انسان کشته نمی شدند و اروپا و..ویران و ثروت و امکانات بشری نابود نمی گردید.چون هیتلر قبلا، در کتاب نبرد من، بیماری خودشیفتگی اش را لو داده و اغلب دولتمردان وقت می دانستند .که پزشک خصوصی وی، با تزریق نوعی آمپول انرژی زا به هیتلر، وی را متوهم قدرت کاذب و مبتلا به مالیخولیا و در نتیجه، در غیاب هر نوع تشخیص خوب و بد، یا رحم و انصاف و وجدان و.. دچار اراده ای کاذب، اما آهنین و مرگ زا و کشتار بی رحمانه دیگران می کند.که همه اینها بر میگردد.به دوران سخت کودکی و مشکلاتی، که پدر و مادرش، با آن در گریبان بودند . ضعف و فقر و تحقیر و توهینی که خانواده ،با آن روبرو بود و ترکش هایی که،از این پریشانی، به وی نیز، اصابت می کرده است.
اکنون پوتین با همان پیشینه سخت ایام کودکی،شیوه و رویه هیتلر را،چراغ راه کشور گشایی های خود، قرار داده است.همچون آن زمان، در حمله 2008 روسیه به گرجستان و جدائی اوستیا و آبخازیا،دنیا چشم خود را به آنهمه جنایات بست و متجاوز،آنطور که ضروری بود .تحریم و تنبیه نگردید.این اقدام ،در سال 2014 ،با اشغال کریمه، تکرار شد.اکنون نوبت بقیه اوکراین رسیده و پوتین، با همان شیوه های زمان هیتلر و تجربیاتی که ،در اشغال اراضی گرجستان و شبه جزیره کریمه آموخته،با همه قدرت و توان و امکانات ،به اوکراین حمله نموده است.
وی برای نمایش قدرت بدنی و عضلات و ماهیچه ها، از هورمون کورتیزول- تستوسترون،استفاده می کند و به نظر می رسد.که استفاده بیش از حد مجاز ازین هورمون ها ،وی را دچار عوارض جانبی آن،از جمله تضعیف سیستم ایمنی و دفاعی بدن( فاصله گرفتن وی از تماس با دیگران)،چرب شدن سر و بدن،طاسی،بیماری های کلیوی ،کبدی و.. و نیز تغییرات و نوسانات خلق وخوئی،عصبانیت و خشم درونی،توهم،بد بینی،خیالپردازی بیمارگونه و سرانجام خود شیفتگی و بی وجدانی مطلق و فقدان رحم و عطوفت و انصاف و عدالت، نموده است.
بنظر میرسد.که پوتین این بار به دام افتاده و نقشه مطابق آنچه که در ذهن اش ،خیالپردازی نموده ،پیش نمی رود.بالعکس، هم رئیس جمهور قانونی و هم ارتش و مردم اوکراین،جانانه در مقابل وی ،ایستادگی نموده و هم ،جهان از خواب غفلت بیدار شده و همانطور که در اثنای تصویب قطعنامه اتحاد برای صلح، در مجمع عمومی دیدیم.تنها پنج کشور، شامل روسیه ،علیه این قطعنامه رای داده اند.این،یعنی انزوای مطلق پوتین.
قد علم کردن متحدانه دنیا ،در مقابل زیاده خواهی های هیتلرگونه وی و این که، خواه اوکراین اشغال شود یا نه، زمان پروسه دیکتاتور به پایان سلام کن فرا رسیده و در باتلاق اوکراین غرق خواهد شد.بشریت بیدار شده و دنیای بهتری در پیش است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر