۱۴۰۲ تیر ۲۱, چهارشنبه

 استفاده ابزاری روسیه و چین از جمهوری اسلامی در تحکیم روابط خود با دول منطقه

شی جین پینگ رهبر چین، در نشست دسامبر سال گذشته شورای همکاری خلیج فارس ، سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را، متعلق به اعراب دانست.اکنون وزیر خارجه روسیه نیز، در اجلاس راهبردی اعضای شورای مزبور،طی بیانیه مشترکی، بر تعلق این سه جزیره ایرانی به امارات، تاکید نموده است.
در زمان قاجاریه نیز، انگلیس ها در جنوب و روسها در شمال ایران ،تصرف و دخالت داشتند.با خروج انگلستان از خلیج فارس در قرن گذشته،اکنون بعلت حاکمیت یک رژیم بی کفایت در ایران، اعراب منطقه در جنوب و روسیه در شمال، علیه تمامیت ارضی ایران،چشم دوخته اند.یک رقیب دیگر نیز به آن افزوده شده، که آن هم چین است .تا با تالیف قلوب اعراب،علیه منافع ملی و تمامیت ارضی ایران ، از اعراب منطقه امتیاز بگیرد. قبلا بنا به خواسته ارباب پوتین، حق ایران از پنجاه درصد دریای خزر، به حدود سیزده در صد کاهش یافته ،که این امر ناشی از سیاست یک جانبه رژیم و همه چیز را ،در سبد چین و روسیه گذاشتن، بوده است.
در گستاخی چین به تمامیت ارضی ایران،وزارت خارجه رژیم ،سفیر چین را احضار نه نمود. بلکه تنها اعلام شد .که سفیر چین در تهران، با دستیار وزیر خارجه دیدار داشته است. وزیر خارجه رژیم نیز، در توئیتر بدون اسم بردن از چین ،جزایر سه گانه را متعلق به ایران نام برد.همین و بس. اکنون نیز تنها عکس العمل رژیم در مقابل این تحقیر و توهین به ملت و تمامیت ارضی ایران، از سوی وزیر خارجه پوتین،احضار سفیر روسیه، به وزارت خارجه بوده است.خامنه ای درسخنرانی روز چهارشنبه بیست و یکم تیرماه، به این گستاخی روس ها،کوچکترین اشاره ای ننمود.بالعکس در راستای تاکید در بندگی اش به پوتین ،بعنوان تنها متحد روسیه در جنگ با اوکراین،کمپانی های اسلحه سازی آمریکا را ،مسئول ادامه این جنگ نام برد.
اکنون با این توضیحات، باید پرسید ،علت بندگی و گوش بفرمانی خامنه ای از دو ارباب چینی و روسی چیست؟ بنظر می رسد. سیاست کلان خامنه ای ،همانطور که در عمل نیز بارها نشان داده،حفظ رژیم و تداوم سلسله خود در جمهوری اسلامی است و چون بیشترین ابزار سرکوب این بقا را ،چین و روسیه در اختیار وی گذاشته اند. وی بخاطر این کلان سیاست،ایران را فدای امیال شخصی خود و اربابان نموده است.غافل از این که،ایرانی جماعت،در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود نشان داده اند.که حفظ تمامیت ارضی ایران،خط قرمز آنان بوده و هر رژیمی بر خلاف آن عمل نموده،همچون قاجاریه مضمحل شده و اینکه نوبت رژیم اسلامی نیز بزودی فرا می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر