۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه

 

جمهوری اسلامی محکوم به نابودی است

شکل انحصاری قدرت سیاسی در جمهوری اسلامی پیوسته با تحمیل محرومیت‌ها، حبس‌ها، حذف‌ها و به محاق بردن آزادی‌های سیاسی و شهروندی همراه بوده‌است وبی‌تردید دوبرابر شدن تعداد ایرانیانِ ترک وطن کرده در دو سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته، حاصل همین حکم‌رانی تبعیض‌آمیز است.

بدین‌ترتیب اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که حاکمیتِ چهل‌وپنج ساله‌ نظام ولایت فقیه به نازل‌ترین درجه از مشروعیت، فراستِ حکم‌رانی و ظرفیت مدیریت و متقابلاً به بالاترین درجه فساد ساختاری و بی‌پروایی در اتلاف منابع و منافع ملی رسیده‌است. سرکوب مطالبات مدنی و صنفی، انسداد سیاسی و مسدود ساختن همه راه‌های اصلاحی باعث شده‌است که امروز حتّی هزینه‌ اعتراض و سرپیچی از اجبار حجاب، گاه به سرحد مرگ و حبس و محرومیت از تدریس و تحصیل و کار برسد.


ما اعضای کمپین سفارت سبز ، ضمن محکوم دانستن مسببانِ مصائب تحمیل شده به مردم ایران، بویژه خشونت‌ورزی‌های اخیر نسبت به معلمان، کارگران، خبرنگاران، هنرمندان و بویژه زنان جوانِ در معرض مزاحمت و آزار ماموران حجاب ، راه برون‌رفت از بن‌بست بحران‌ها و تامین توسعه‌ ملی و اعتلای معنوی را در تغییرات ساختاری و بنیادین فکری و گذر از این نظام در راستای تفکیک و استقلال دو نهاد دین و حکومت می‌یابیم. ما بر این باوریم که برای این تغییر و تحول، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملّیِ کنش‌گر، نیاز به هم‌گرایی و انسجامِ سازمان‌یافته دارند. پیشگام این کنشگری نیز مردم و بویژه نسل جوان هستند که با نیروی نظر و توانِ اندیشه‌ورزی خود و از مسیر مشارکت مردمی در جنبش‌های دانشجویی و کارگری و فرهنگی و تقویت جامعه‌ی مدنی، برابری و عدالت اجتماعی و بهروزی آینده ایران را رقم خواهندزد و در اعتراض به وضع موجود، حق زیست مدنی را تثبیت می‌کنند. در این مسیر گذار، اعتراض سازمان‌یافته‌، منضبط و خشونت‌پرهیز و نیز نافرمانی مدنی ضرورت می‌یابد زیرا تنها روش بن‌بست‌شکن و راه‌گشا همبستگی اجتماعی و سامان‌یابی مقاومت و قوام مدنی است.

کمپین سفارت سبز -اسلو ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر