۱۳۹۷ دی ۱۵, شنبه

علل تشدید دیپلماسی سّیار مقامات آمریکایی، به خاورمیانه،در سال جدید میلادی
- سفر پمپئو وزیر خارجه(هشتم تا پانزدهم ژانویه)به اردن،مصر،بحرین،امارات،قطر،عربستان،عمان،کویت،عراق.
-دیدار جان بولتون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری، به همراه ژنرال دانفورد ،رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با دستور کار(مقابله با رفتار مخرب رژیم ایران)ازاسرائیل و ترکیه.
لازم به یاد آوری است:
یک - پمپئو در نشست برزیل، در 11 دیماه، دیداری با نتانیاهو، در راستای مقابله با خرابکاری های رژیم ایران، در منطقه داشته اند.همچنین نتانیاهو، روز جمعه 14 دیماه ،طی یک مذاکره تلفنی با پوتین، در خصوص هماهنگی های امنیتی ارتش های دو کشور، در مورد سوریه ،گفتگو نمودند.همزمان تماس هایی بین مقامات اسرائیل و مصر، انجام گرفته،که محور مذاکرات،همکاری های امنیتی در منطقه، بوده است.ترکیه نیز ،میزبان مذاکرات صلح در افغانستان، با حضور رهبران پاکستان و افغانستان ،در استانبول ،خواهد بود.
دو - وزیر خارجه آمریکا ،جهت آماده سازی ذهنی طرف های مقابل درین سفرها،کد واژه هایی، بشرح زیر، مطرح کرده است:
-آمریکا نظاره گر اعمال مخرب رژیم نمی ماند.
-آمریکا به خطر انداختن امنیت و ثبات و صلح جهانی ازسوی رژیم ایران را ،تحمل نخواهد کرد.
-رژیم ایران، بزرگترین حامی تروریسم، در جهان است.
-اقدام این رژیم ،برای ساخت و آزمایش موشک بالستیک و آغاز فعالیت موشک حامل پرتاب فضایی، اثری بر هم زننده ،در ثبات منطقه و فراتر از آن،خواهد داشت.
- و سرانجام اینکه،برنامه موشکی رژیم ،مسخره کردن سازمان ملل متحد و توهین به تصویب کنندگان قطعنامه 2231 شورای امنیت می باشد.
توضیج 1- سنگ بنای دیپلماسی سّیار(Shuttle Diplomacy) را، هنری کسینجر،بخاطر سفرهای متعددش در سال 1973 به تل آویو و قاهره گذاشت.که سرانجام منجر به دیدار انورالسادات و مناخیم بگین ،در کاخ سفید و صلح بین مصر و اسرائیل، گردید.
توضیح 2- اگر دیپلماسی سّیار کسینجر به دیدار مقامات مصر و اسرائیل و سرانجام به صلح اعراب و اسرائیل منجر شد.دیپلماسی سیّار پمپئو،با فشار حداکثری به رژیم،در راستای حصول به نتایج زیر است:
-تسلیم رژیم به دستورات 12 گانه پمپئو.
-در صورت هر گونه اشتباه و عمل خصمانه رژیم،زمینه سازی برای همکاری و آماده باش از هم اکنون دول و ملل منطقه، برای تنبیه و زدن ضربه نهایی، به رژیم.
-تقویت پروسه روانی شورش و عصیان، با تاکید بر این امر، که درین پروسه، مردم ایران، تنها نیستند و آمریکا و ملل و دول منطقه و جهان ، ملت ایران را، متحد طبیعی و استراتژیک خود، در راستای خاتمه شرارت ها و پاکسازی این رژیم، از ایران ،می دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر