۱۳۹۷ خرداد ۷, دوشنبه

یک سئوال مهم: چرا جان بولتون و مایک پومپئو گفتند ،تغییر رژیم در دستور کار آمریکا نیست؟
پاسخ:
1- برابر منشور سازمان ملل متحد هیچ عضوی از اعضای سازمان ملل متحد نمی تواند.تهدید به تغییرعضو دیگری ازسازمان ملل متحد نماید.مگر بر اساس اصل42 فصل هفتم سازمان ملل متحد.(در خطر بودن صلح و امنیت جهانی،آنهم بشکل جمعی و تصویب در شورای امنیت).
2- حتی در خصوص بشار اسد هم علیرغم استفاده از سلاح های کشتار جمعی بعلت حق وتوی روسیه ،قطعنامه مستند به فصل 7 و اصل 42 به تصویب نرسیده است.
3- اگر تهدیدی بشود و آن تهدید بسرانجام برسد و رژیم تغییر کند.رژیم آینده دست نشانده آمریکا تصور خواهد شد.مثل مورد چلبی در عراق.
4- حقوق بین الملل و حقوق جنگ و اصول و قواعد و مقررات دیگری نیز هست.که تهدید این چنینی را ممنوع اعلام کرده است.هدف مشترک این اصول و حقوق این است که با چنین تهدیدی ، مبارزات رهایی بخش ملل، با اعمال خشونت آمیز تحت انقیاد دیکتاتوری،واقع میگردد.
نتیچه:
1- شروط 12 گانه وزارتخارجه آمریکا که با تایید و پشتیبانی نهاد های دیگر از جمله پنتاگون مواجه شده،زمینه را برای پشتیبانی جهانی از مبارزات رهایی بخش ملت ایران علیه رژیم دیکتاتوری مذهبی حامی تروریسم بین الملل ولی فقیه فراهم ساخته است.حتی وقتی کنگره آمریکا رای به عدم جنگ میدهد زمینه را در درجه اول برای انجام 12 شرط مزبور بطور متحد و یکپارچه مهیا می کند.انجام این شروط از سوی رژیم یا محال است یا می پذیرد که در هر دو صورت چیزی از رژیم باقی نمی ماند.
2-مردم تکلیف خود را دانسته و با عزم راسخ وارد میدان شده اند.با ترند شدن هشتک تغییر رژیم در تویتر در واقع به رفراندوم معهود برای تغییر رژیم پیشا پیش رای(نه به رژیم و آری به تغییر رژیم ) داده اند.
3- در مراسم ملک مطیعی نیز مردم با شرکت میلیونی و با تکرار شعارهای خود در خیزش ملی دیماه گذشته،بار دیگر مهر باطل شد به رژیم زدند و این را تمام دنیا دید.ترند شدن (سپاه تروریست) هشتکی است که زمینه را برای محاکمه سران سپاه در دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایت علیه بشریت فراهم میسازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر