۱۳۹۷ خرداد ۹, چهارشنبه

گزارش واصله:چگونگی ایفای نقش محلل توسط محمد خاتمی ،برای نجات رژیم،از بن بست حاکم.
مدتی پیش یکی از مقامات مهم وسابق آلمان،طی تماس هایی با محمد خاتمی،برای نجات رژیم از بن بست ها و شکست های اخیر، بشرح زیر مشورت هایی داده و وی نیز رسما وارد مرحله اقدام درین مورد شده است:
الف- با خروج آمریکا از برجام،اروپا به تنهایی نمی تواند برجام را حفظ کند و باید پیشنهادات زیر از سوی رهبر رژیم پذیرفته شود:
-با واسطه گری اروپائیان ،رژیم قانع گردد از یمن خارج شود.با تحقق این امر اروپا قول میدهد.طی تدابیری،دست عربستان را نیز از یمن کوتاه نماید.با این اقدام رژیم،وزنه اروپا در مقثابل روسیه و آمریکا و حتی اسرائیل برای چانه زنی های بعدی افزایش یافته و با تضمین خروج آسان و بی درد سر رژیم از سوریه،اروپایی ها قول میدهند با تدابری منافع رژیم را بصورت حداقلی در سوریه حفظ و بالعکس دست عربستان بالکل از سوریه کوتاه گردد.
-رژیم باید هر گونه آزمایش موشکی یا تهدیدات موشکی علیه همسایگان جنوبی و اسرائیل را تعطیل کرده یک حالت سکوت و بی خبری در صحنه بین المللی در مورد توان موشکی رژیم حکمفرما گردد.
-باید فضای خفقان در ایران تعدیل و رژیم با آزاد کردن تعدادی از زندانیان مهم،قدیمی،معروف و رسانه ای شده، این جو را در داخل و خارج ایجاد نماید.که رژیم با خروج از مرحله تداوم انقلاب اسلامی وارد مرحله رعایت مسائل عرفی و قانونی و حقوق بشر شده است.
ب-تقاضای مکرر خاتمی جهت دیدار با خامنه ای توسط ریس دفتر رهبری بایگانی میشود.اما خاتمی سرانجام با واسطه گری و با پشتوانه تماس های سفارت آلمان در تهران با مجتبی خامنه ای،بدیدار خامنه ای نائل میگردد.
-خاتمی درین دیدار اوضاع فعلی را شبیه اوضاع و احوال بعد از حملات 11 سپتامبر و اسم بردن از رژیم به عنوان یکی از سه محور شرارت از سوی ریس جمهور وقت آمریکا و در آستانه حملات نظامی نام میبرد.که با اتخاذ تدابیری سرانجام بوش قانع میگردد .بجای تنبیه رژیم تهران،رژیم های صدام و طالبان را تنبیه نماید.
-تدابیری که آن موقع اتخاذ شد و نتیجه داد.تماس های مستقیم محترمانه و محرمانه با پیشنهادات طلائی(؟!) با طرفین دعوا و مخاصمه و در راس آن آمریکا و اسرائیل بود.که این بار نیز باید از همان شیوه و طیف و افراد جهت پیشبرد مقاصد و آغاز تماس ها و گفتگو های محرمانه و مستقیم استفاده و اقدام گردد.
برای پیشبرد مقاصد فوق باید پروژه سنتی وهمیشگی برای مجاب کردن برخی مقامات مهم در سطح بین المللی و جا انداختن رسمی آن یعنی جنگ و دعواهای دو جناح رژیم باید علنی تر،پرصدا تر و با دادن قربانی های بیشتر و پر چرب و نرم تر(؟!) انجام گیرد.باید طیف بیت رهبری و مقامات تحت امر وی باز همان نقش باز ها و بقیه نقش کبوتر های صلح را ایفا نمایند.
توضیح: این گزارش ناقص رسیده،گفتند در حال تکمیل است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر