۱۳۹۶ مهر ۹, یکشنبه

چرا ظریف علیرغم اعلام آمادگی قبلی رژیم اش مبنی برپذیرش بازرسی و نظارت دقیق بر فعالیت های هسته ای،امروز،نا امیدانه ، گفت:ترامپ احتمالا پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کند.؟!
1-نیکی هیلی قبلا گفته بود: برجام بدون بازرسی کامل و همه جانبه یک وعده تو خالیست.
2-در پی گزارش دو تن از کارشناسان آژانس انرژی اتمی مبنی بریک مجموعه بودن برجام،یوکیا آمانو مدیرکل آژانس، برشفاف سازی بخش های مورد مناقشه توافق هسته ای تاکید نموده خواهان توضیحات بیشتری در رابطه با بازرسی و تائید بخش موسوم به T در توافق شد.
3- در پی این گزارش بلافاصله ظریف ازاعضای اتحادیه اروپا خواست در صورت پا پس کشیدن ترامپ از توافق هسته ای با او مقابله کنند.
4-دیروز چگونگی مقابله با فعالیت های بدخیم ایران در خاورمیانه در مذاکرات ترامپ و مرکل،مورد بررسی قرار گرفت.
نظریه: در اتحادیه اروپا، خانم مرکل نقش تنها متحد رژیم را ایفا می نمود.در انتخابات اخیر آلمان موقعیت وی تضعیف شده و کسانی وارد پارلمان شدند.که ادامه برنامه های مرکل را با انتقادات ساختار شکن گرفته و یا ،به نوعی وتو خواهند کرد.چنین صدر اعظم ضعیفی ناگزیراست بمنظور تقلیل انتقادها از عملکردش،متحدانی در بین رهبران دول دیگر داشته باشد که قدرت موازنه بخشی در قدرت به نفع مرکل را با مشورت ها و گفتگوها و اظهارنظراتش،ایفا نماید.باین ترتیب ظریف احتمالا از معاملات پشت پرده آگاهی یافته وبه عنوان یک هشدار،این مسئله را مطرح نموده که از هم اکنون رژیم و رهبرمورد علاقه اش خامنه ای که حرف اول و آخر را در ایران میزند. آمادگی های لازم برای اقدام مذکور(تعلیق یا تغیربرجام) از سوی آمریکا را داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر