۱۳۹۶ مهر ۲۰, پنجشنبه

ترامپ: مردم بزرگ ایران آزادی می‌ خواهند

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در باره توافق هسته ای و خواسته های مردم ایران گفت: شما مردمی را در خیابان‌های ایران می‌بینید که می‌رقصند و شعارِ "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهند. آنها احتمالا به صحنه آورده شده‌اند چرا که من باور دارم مردم ایران، مردم بزرگی هستند که آزادی می‌خواهند و خواهان دوستی با ما هستند. من واقعا به این باور دارم.
به گزارش سایت تقاطع، ترامپ در ادامه این گفتگو در پاسخ به سئوالی در باره برجام از فاش کردن تصمیم نهایی خود در این باره خودداری کرد و گفت: به زودی خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. خیلی‌ها دارند گمانه‌زنی می‌کنند. هرچند فکر نمی‌کنم نیازی به حدس زدن زیادی داشته باشد.

سخنان مهم رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل+فیلم
رئیس‌ جمهور آمریکا ماه گذشته در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، جمهوری اسلامی را یک حکومت قاتل، جنایتکار و دیکتاتوری فاسد نامید که بزرگترین حامی ترویسم است. وی تأکید کرد که مردم ایران خواهان تغییر هستند.
ترامپ در سخنان خود از رژیم جمهوری اسلامی بعنوان یک رژیم یاغی خطرناک نام برد و پس از اشاره به کره شمالی گفت: وقت آن فرا رسیده که ملل دنیا با یک رژیم خطرناک دیگر هم مقابله کنند؛ رژیم دیگری که وعده مرگ آمریکا و نابودی اسرائیل می‌دهد.
ترامپ گفت: حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را پشت نقابی از دموکراسی دروغین پنهان می‌کند. حکومت ایران، یک کشور ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و فقیر از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.
رئیس جمهور آمریکا پس از اشاره به تاریخ و تمدن با شکوه ایران گفت: رنج‌دیده‌ترین قربانیان حکومت ایران، در واقع مردم خود این کشور هستند. حکومت ایران به جای استفاده از منابعش برای ارتقا زندگی مردم، سودهای نفتی را صرف تأمین مالی حزب‌الله و سایر تروریست‌هایی می‌کند که مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند و به همسایگان حمله می‌کنند.
وی اضافه کرد: سرمایه‌های مردم ایران برای بقای دیکتاتوری بشار اسد و سوخت رسانی به جنگ داخلی در یمن و حزب‌الله صرف می‌شود و دیکتاتوری فاسد حاکم که صادراتش خشونت، خونریزی و بحران است بیش از هر چیز از مردم ایران می‌ترسد.
ترامپ گفت: ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت جنایتکار همزمان با ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد.
رئیس جمهور آمریکا در باره برجام نیز گفت: به صراحت بگویم این توافقنامه مایه شرمندگی و خجالت برای آمریکا بوده است. ما این توافقنامه را نخواهیم پذیرفت.
ترامپ گفت: زمان آن رسیده است که تمامی جهان به ما بپیوندند در اینکه از حکومت ایران بخواهیم تا به برنامه کشتار و تخریب خود خاتمه بدهد. زمان آن است که این رژیم همه آمریکاییها و شهروندان سایر کشورها که ناعادلانه بازداشتشان کرده را آزاد کند.
وی افزود: علاوه بر اینها حکومت ایران بایستی حمایت از تروریستها را متوقف کند و حقوق و حاکمیت همسایگانش را محترم بشمارد.

ترامپ بطور تلویحی خواستار تغییر حکومت ایران شد و گفت: همه مردم جهان می فهمند که مردم خوب ایران خواهان تغییر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر