۱۳۹۶ آذر ۲۱, سه‌شنبه

عواقب تهدید جنگی نفتکش های عربستان در خلیج عدن و دریای سرخ از سوی مدیر نشریه ارگان رسمی بیت رهبری(حسین شریعتمداری: انصارالله نفتکش‌های عربستان را در خلیج عدن و دریای سرخ بزند)عبارتند از:
اولا- لازم به یادآوری است که دخالت نظامی مستقیم رژیم در جنگ داخلی یمن بارها و از جمله انتقال اجساد اعضای کشته شده سپاه قدس در یمن به تهران،رسما به تایید مراجع ذیصلاح بین المللی رسیده،که آخرین آن موضوع کشته شدن کارشناس موشکی رژیم و مشکل حوثی ها در انتقال جسد وی به ایران بخاطر محاصره دریایی هوایی بوده است.
دوما-این تهدید بر خلاف قوانین بین المللی از جمله حقوق بین الملل جنگ و دو اصل اساسی حقوق دریاها(1- آزادی همه کشورها در استفاده از آبهای آزاد بدون دخالت و مزاحمت2-مسئولیت هر کشور در حفظ و رعایت حقوق و مقررات مربوط به دریاها) و همچنین کنوانسیون های 1899-1907 لاهه در مورد آغاز عملیات جنگی ، در راستای خروج ازجنگ غیر رسمی(دوفاکتو) به جنگ کامل(دوژوره) است.که بر اساس اصل اقدام متقابل به مثل به عربستان حق میدهد . کشتی های رژیم را مورد هدف قرار دهد.
نظریه:اینکه چرا رژیم درست در بدترین شرایط داخلی و خارجی علیه خویش مرتکب چنین خطای بزرگ عمدی شده را در وحله اول می توان در راستای بعهده گرفتن اختیارات اضطراری و غیره شامل حکومت نظامی آشکار و تمام عیار در داخل تلقی کرد .که اعلام بودجه شبه نظامی و کوپنی سال آتی دولت و فعل و انفعالات نظامی اخیر سپاه در جهت آمادگی برای سخت گیری های بیشتر در داخل را درین راستا تلقی نمود.
بنظر میرسد:رژیم در آخرین تحلیل باین نتیجه رسیده که با توجه به اجماع جهانی مجبورست . نیروهای نظامی و شبه نظامی خویش در منطقه را به مرکز فراخواند.جهت تداوم بقای خود سعی دارد.قبل از انجام این کار جبهه یا جبهات دیگری را در منطقه بگشاید.که فعل وانفعالات رژیم در انتقال تعدادی از رهبران و افراد کلیدی داعش به افغانستان بمنظور ایجاد جبهه دیگری در شرق کشور و جنگ طلبی اعلام شده در فوق،بمنظورکسب بهانه جهت سرکوب بیشتر داخل باشد.اما نمیداند.که همه دیکتاتوری های بدخیم تاریخ در چنین بن بستی که ادامه حیات خود را در سرکوب و اختناق بیشتر داخل دیده اند .سرانجام به بهانه ای با یک قیام ملی فروپاشیده و سرنگون شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر