۱۳۹۶ آذر ۱۷, جمعه


اقدام ترامپ در مورد اورشلیم،تکمیل پروسه ای بود.که از 538 ق.م توسط کوروش بزرگ نیای ایرانیان با فتح بابل و اجازه بازگشت یهودیان به فلسطین و بازسازی معبد اورشلیم آغاز،با عبور از شناسائی اسرائیل توسط اولین دولتمرد کشوراسلامی یعنی زنده یاد انورالسادات در 1978،به پیمان اسلو 1993 رابین-عرفات مبنی بر تاسیس حکومت خودگردان و برسمیت شناختن اسرائیل توسط فلسطینی ها انجامید.
سخنان اخیر جرد کوشنر مشاور ویژه ریس جمهور آمریکا در امر صلح خاورمیانه ،بعد از یک دیپلماسی سیارو موفق در منطقه،مبنی بر اینکه دول عرب باین نتیجه رسیده اند.که اسرائیل متحد بهتری برای آنها در منطقه بوده،در حال حصول به حل و فصل نهایی مسائل فیمابین هستند و بلافاصله اعلام نمود که ترامپ هنوز در باره انتقال سفارت تصمیم نهایی نگرفته،نشاندهنده تفاهمی بود.که قبلا بین آمریکا و اعراب در مورد اورشلیم انجام گرفته،منتظرند رئیس جمهور تصمیم نهایی را اعلام کند.
نظریه:اعتراضات اعراب بر خلاف دهه های گذشته،این بار فرمایشی و از پیش تدارک دیده شده و بسیار متعادل تر از گذشته بود.الفتی که بین اعراب و اسرائیل در مقابل شرارت های هلال شیعه ای که رژیم ج.ا با ایجاد حمام خون ها و دخالت های رسمی نظامی از طریق سپاه قدس در منطقه ایجاد کرده،ناگسستنی است. منافع ملی طرفین اقتضی می کند. با از خود گذشتگی های فیمابین ،متحدا در مقابل دشمن مشترکی که با فرضیه امام زمانی قصد نابودی آنها را دارد.ایستادگی نمایند.چون مردم صلح دوست ایران، خواهان همزیستی مسالمت آمیزبا دول و ملل منطقه هستند.منافع ملی مردم ایران درین تفاهم و شناسایی نهفته است.بهانه گرم ماندن تنور حمام خونهای هلال شیعه رژیم در منطقه، دشمنی صلبی جمهوری اسلامی از آغاز پیدایش ، با اسرائیل است.مردم ایران همانطور که جد بزرگشان در 2555 سال پیش نشان داد .هیچ گونه دشمنی با یهودیان ندارند وزمان شاه(قبل از فاجعه شوم 57)از جمله ملل اولیه بودند. که اسرائیل را برسمیت شناخته و روابط سیاسی فرهنگی اقتصادی و کشاورزی و حتی امنیتی نظامی عمیقی داشتند.ملت صلح پرست ایران، فقط یک دشمن در کره زمین دارد.که آنهم رژیم عصر حجری حاکم بر کشورشان است و بس.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر