۱۳۹۸ مرداد ۲۱, دوشنبه

درین گفتگو به سئوالات بسیار مهم ملی -میهنی و آکادمیک زیرپاسخ داده شد:
یکی از مسائلی که مطرح میشه اینه که خزر دریا هست یا دریاچه؟ دریا یا دریاچه بودن خزر چقدر میتونست نتیجه رو تحت تاثیر قرار بده؟
آیا اساسا جمهوری اسلامی مجبور به امضای قراردادی بود یا میتونست با پافشاری روی خواسته هاش و امضا نکردن، کشورهای دیگه حاشیه خزر رو تحت فشار بذاره؟
شما در نوشته ای، خاتمی رو مهندس تجزیه ایران در شمال کشور دونستید، علت این توصیف چی هست؟
طی مذاکرات 15 مایل دریایی، خاک کشور محسوب شده و 10 مایل هم اضافه بر اون برای ماهیگیری در نظر گرفت شده، آیا این اضافه شدن خاک رو میشه به نوعی برد برای جمهوری اسلامی محسوب کرد؟
در قراردادهای 1921 و 1940 از محدوده آبی مشاع صحبت شده، این رو عده ای به 50-50 تفسیر میکنن و عده ای این رو نامشخص و نامفهوم میدونن، برداشت شما چیه؟
درباره منابع زیر آب، در حال حاضر وضعیت این منابع قبل و بعد از این کنوانسیون چه تغییری کرده؟
به نظر میرسه مهمترین بند برای روسیه و ایران، بند عدم اجازه کشتیرانی با پرچمی غیر از پرچمهای 5 کشور حاشیه خزر باشه، این رو چطور میبینید؟
خطوط لوله گاز از کف خزر هم یکی از مسائلی هست که مورد بحث قرار میگیره، ایران در گذشته به خاطر مسائل محیط زیستی با کشیدن این خطوط مخالفت میکرد، این مذاکرات اخیر چه تاثیری روی کشیدن این خطوط گذاشت؟
و یکی از مسائلی که به خصوص ذهن مخالفین حکومت رو مشغول کرده، اینه که آیا این قرارداد قابل تجدید نظر هست؟ در صورتی که جمهوری اسلامی سرنگون بشه راه برگشتی وجود داره؟
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=rZ2KKCFc0lY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR07EEOIWEsNLYlhgoh5XtSPlb4Iyi342Rqv7TsZCa_W9HjKCbOaBiPaSaY

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر