۱۳۹۸ شهریور ۴, دوشنبه


علیرغم آنچه که در اجلاس جی هفت گذشت.استراتژی ترامپ در مقابل رژیم،همان استراتژی وی ،در مقابل رهبرکره شمالی است.
استراتزی ترامپ در برابر کیم جونگ اون: دیدارسران .تعریف و تمجید از وی..دادن وعده به وی ،بشرط انهدام کامل تاسیسات اتمی و موشکی.زجر کش کردن وی و ندادن هیچگونه امتیازی ،یا لغو کوچکترین تحریمی ،قبل از تحقق این خواسته ها (تازه،بعد از تحقق این خواسته ها ،پرونده حقوق بشر رهبر کره شمالی ،را ،روی میز خواهد گذاشت).
آنچه ترامپ ،با این توضیح (فرانسه نماینده آمریکا نیست.آمریکا راه و روش خود را در مقابل ایران دنبال خواهد کرد) درین اجلاس پذیرفت: دیدار با روحانی (احتمالا در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل ،درسه شنبه سوم ماه سپتامبر) با دکترین اش در مورد رژیم (فشار حداکثری تا انهدام کامل برنامه اتمی،موشکی،تروریستی دخالت منطقه ای،نقض فاحش حقوق بشر در ایران).
آنچه ظریف، بنمایندگی از رژیم پذیرفت.به نقل از مکرون: ایران هرگز نباید تسلیحات اتمی داشته باشد.نباید امنیت و ثبات منطقه را به خطر اندازد.این پذیرش باید دردیدار ترامپ با روحانی نهایی گردد.(علیرغم رد تقاضای ظریف، در صدور هفتصد هزار بشکه نفت، یا تمدید معافیت های نفتی، از سوی ترامپ و بجای آن پیشنهاد ترامپ، به اروپایی ها ،که میتوانند. تا حصول به توافق نهایی، بشرط تدارک عملی برای پذیرش خواسته ها،برای مصارف جاری رژیم ،وام پرداخت نمایند).
این توافق شفاهی(ناقص واز روی اضطرار و فلاکتی که رژیم از بی پولی و نبود در آمد ارزی در آن گرفتارشده) هر لحظه ممکن است .به هم بخورد.از جمله ، حزب الله لبنان ،همین امروز بیانیه داد که : کاسه صبرش درمقابل حملات اسرائیل لب ریز شده و به شدت تلافی خواهد کرد.بدیهی است.هرگونه در گیری مستقیم بین اسرائیل و حزب الله ،تمام معادلات بالا را، بهم میزند و رژیم در موضع باخت-باخت قرار میگیرد.اگر کماکان از حزب الله حمایت کند.اقدام متقابل و مشترک آمریکا و اسرائیل را ،در پی خواهد داشت.اگر همان استراتژی جاری سکوت ،در مقابل حملات اسرائیل به مواضع خود، در سوریه و عراق را، دنبال کند.دیگر چیزی از حزب الله لبنان ،باقی نخواهد ماند.سکوت و عدم اقدام متقابل رژیم،فاتحه انقلابی گری با دکترین مقاومت خامنه ای ،را که هزاران میلیارد دلار خرج آن شده،خواهد خواند.از طرفی اسرائیل ،با توجه باین کیش (قبل از مات) علیه رژیم و نقطه ضعف و ترس رژیم، از به هم خوردن این توافقات شفاهی ،تا فرصت دست تل آویو است . مواضع رژیم در منطقه، از جمله حزب الله را،تا پاکسازی کامل آن ، منهدم خواهد کرد. باضافه،هیچ بعید نیست.ترامپ فردا پرونده نقض حقوق بشر رژیم را، بطور قاطع و رسمی روی میز جامعه جهانی بگذارد (از جمله در اجلاس آتی مجمع عمومی) و برای آن جرائم،تحریم های تمام عیار دیگری قائل گردد.این یعنی مرگ نابهنگام رژیم.در نتیجه ،ما ملت ایران،از هم اکنون ، باید خود را،برای این مرحله و دوران گذار ، آماده کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر