۱۳۹۷ فروردین ۱, چهارشنبه

دو پیام نوروزی و یک بیانه  و اقدام مهمی ،که سرنوشت ساز و ساختار شکن بوده و ورق را بر میگرداند.این روزها...
 به غیراز پیام نوروزی پرزیدنت ترامپ که شاهکاری بیسابقه از حمایت قاطع ابرقدرت دنیا، از مردم تحت ستم ایران بود.دو پیام  و یک بیانیه و اقدام  مهم هم بود:
1- مایک پنس معاون ریس حمهور آمریکا:اروپا بین ما و برجام یکی را انتخاب کند.خطاب به مردم ایران: روزی که از دست این رژیم شیطانی آزاد شوید،نزدیک بوده  و در آن هنگام دوستی دو ملت ایران و آمریکا بار دیگر شکوفا میگردد.
2-پیام نوروزی جان سالیوان قائم مقام وزارتخارجه آمریکا:سال جدید برای مردم ایران موجب آزادی ،صلح و کامیابی میشود.من در سال گذشته تحت تاثیرمردم ایران قرار گرفتم.که صدای شان را با اعتراض برای دستیابی به آزادی، کرامت انسانی و احترام به حقوق بشر،به گوش همه رساندند.
3- بیانیه 197 نماینده پارلمان اروپا: نمی توان به دلیل ملاحظات سیاسی تجاری با توافق هسته ای، حقوق بشر و حقوق زنان در ایران را نادیده گرفت.این نمایندگان از سرکوب ماههای اخیر ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل شدند.
توضیح:
1-نقش معاون ریس جمهور آمریکا گرچه تشریفاتی است.اما وی ریاست رسمی مجلس سنای آمریکا و اداره کننده جلسات رسمی سنا را هم عهده دار است.گرچه نمی تواند دررای گیری شرکت کند.اما اگر آرا بطور مساوی (عمدتا میان نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات) تقسیم شود.وی با رای خود می تواند تصویب لایحه مورد نظر را رقم بزند.و بعلت عضویت در ستاد اجرایی ریس جمهور(شامل ده شورا و دفتر)  و نقشی که به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای امنیت ملی (شامل ریس جمهور،معاون ریس جمهور،وزیر خارجه و وزیر دفاع) دارد .نوعی حالت هماهنگ کننده امور در وظایف وی نهفته است.که می تواند در اتخاذ تصمیمات مهم به نفع مردم ایران نقش اساسی ایفا نماید.
2- با پیام جان سالیوان ،وزارتخارجه آمریکا،از عناصر اصلاح طلب رژیم خلع ید شد.در مجموع با پیام های ریس جمهور،معاون وی و سرپرست وزارتخارجه (تا رای کنگره به انتصاب  مایک پمپئو) VOA نیز تا حدودی از عناصر نفوذی خلع ید گردیده و تداوم این خلع ید ها بزودی به رادیو فردا نیزمیرسد.
3-در هر اقدام مهمی در پارلمان اروپا، معمولا حدود یک سوم نمایندگان (همانند آنچه که در مورد طالبان افغانستان بعد از 11 سپتامبر و عراق زمان صدام و لیبی زمان قذافی رخ داد )  با صدور بیانیه یا بیانیه هایی،تصویب یک اقدام مهم در آینده را با اکثریت آرا ،مهیا می کنند.
4-اقدام مهم: نهایی شدن پروسه اتحاد آمریکا،اسرائیل،عربستان، در راستای مقابله با رژیم ج.ا .که در پی دیدار اخیر ولیعهدعربستان با پرزیدنت ترامپ با پشتوانه 600 میلیارد دلار،رقم خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر