۱۳۹۷ فروردین ۶, دوشنبه

کشف رمز اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ، طی دیدارش از آمریکا ومسائلی که با سرنوشت رژیم ج.ا ، مرتبط است.
آنچه که شاهزاده سعودی بطور آشکار درین سفرتاکید نمود:
1-بازدید از شرکت های بزرگ و معروف،مراکز علمی دانشگاهی و تکنولوژی و پژوهشی و..،در راستای فعالیت های اقتصادی و...با دسترسی به امور فنی ،آموزشی ،بمنظور حمایت از روند اصلاحات، در سعودی انجام میگیرد.
2-اگر مشکلات خاورمیانه حل شود.منطقه به اروپای جدیدی تبدیل خواهد شد.
3-باید عربستان از اصولگرایان اسلامی ،که سعی در انحصاردین برای خود و خارج کردن آن از اعتدال،بمنظور تداوم منافع قشری خویش اند.پاکسازی شود.
آنچه که وایعهد سعودی قصد پیاده کردن آنرا در کشورش دارد این است:
1-پاکسازی کشورش از جمله راس هرم قدرت(شامل شاهزادگان و غیره) از افراطیون اسلامی با انجام اصلاحات شبیه به انقلاب،همانند آنچه که ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی از 1981 در کشورش انجام داد و آنچه که رهبران سنگاپور بعد از جدایی از مالزی در 1965 انجام دادند و آنچه که رهبران امارات متحده ،طی چهار دهه انجام داده و از یک منطقه خشگ و بی آب و علف که تنها درآمد ارزی اش صید مروارید بود.اکنون بعنوان پیشرفته ترین کشور خلیج فارس ،تبدیل شده اند.
2-وی قبلا و بارها رژیم ج.ا را عامل مشکلات جاری در خاورمیانه نام برده بود و اکنون می گوید. اگر این مشکل برطرف شود.اروپای جدیدی در آن منطقه ایجاد میشود.وی با توجه به سرنوشت شاه ایران بلافاصله افزود .که پادشاهی سعودی 5 در صد ذخایر اورانیوم جهان را داراست و عدم استفاده ما از انرژی اورانیوم همانند بی نیازی از نفت است.که بمعنی این است که اروپا و آمریکا همانطور که از ابتدای امر در استخراج و صدور نفت سعودی نقش عمده ای ایفا نمودند،در خصوص منابع ارانیوم نیز چنین نقشی خواهند داشت و نفت هم به همین شکل صادر میشود(یکی از علل بستن شمشیر ها از رو علیه شاه ایران از سوی غرب شامل آمریکا و اروپا و شرکت هر دو در اداره شورش 1357 بخاطر رشد بی سابقه اقتصادی 13 درصدی ایران طی سالهای آخر حکومت مشروطه پارلمانی بخاطر افزایش قیمت نفت اوپک بود. که بابتکار شاه ایران انجام گرفت و اینکه همواره شاه ایران تاکید می نمود. که غرب بخاطر استفاده بی رویه و ارزان از منابع انرژی خاورمیانه تنبل و فربه شده و ایران قصد دارد با تکمیل صنایع پتروشیمی دیگر نفت خام صادر نکند. بلکه از یک بشکه نفت هزار برابر آنچه که با صدور نفت بدست میآورد با صادرات پتروشیمی کسب نماید).ولیعهد سعودی با توجه باین سابقه تاریخی ،لحن غرب پسند داشت.
3-بنظر میرسد که ولیعهد سعودی توصیه ای پرزیدنت ترامپ در اولین دیدارش از ریاض در سال گذشته را نقشه راه خود قرارداده که یکی از این توصیه ها این بود که برای اینکه رژیم ج.ا زودتر ساقط شود.باید دربار سعودی از عناصر افراطی پاکسازی و این کشور با موازین جدید پیشرفت بشری اعم آزادی زنان و عدالت اجتماعی و غیره دگرگون شود .که همین مسئله باعث تشویق مردم ایران به ادامه قیام علیه رژیم عصر حجری حاکم بر آن کشور میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر